W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

A2 poszerzenie Łódź Północ - granica województw łódzkiego i mazowieckiego

Podstawowe informacje
Nr drogi
A2
Nazwa odcinka
Poszerzenie autostrady A2 na odcinku Łódź Północ (bez węzła) - granica woj. łódzkiego i mazowieckiego
Długość
46 km
Program
Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.)
Lata realizacji
2025-2030
System realizacji
Projektuj i buduj
Oddział GDDKiA
Łódź

Aktualnie realizowany etap

  • Rozwiń tekst

    Przygotowanie

    Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
    Data złożenia wniosku
    11 marca 2020 r.
    Organ wydający
    Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi
    Data wydania decyzji
    22 czerwca 2021 r.
    Koncepcja programowa
    Data podpisania umowy
    11 marca 2019 r.
    Wykonawca
    Transprojekt Gdański Sp. z o.o.

Opis inwestycji

Planowane poszerzenie autostrady o dodatkowe pasy ruchu polega na poszerzeniu każdej jezdni o 3,0 m (odcinek od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków wraz z węzłem) lub 3,5 m (odcinek od węzła Pruszków bez węzła do węzła Konotopa) po wewnętrznych stronach jezdni, z wykorzystaniem istniejącego szerokiego środkowego pasa dzielącego. Wraz z poszerzeniem jezdni zmieni się ilość pasów ruchu na odcinku od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków: w istniejącym przekroju 2x2 + pas awaryjny, a w projektowanym docelowym przekroju 2x3 + pas awaryjny. Na odcinku węzeł Pruszków – węzeł Konotopa w istniejącym przekroju 2x3 + pas awaryjny, a w projektowanym docelowym przekroju 2x4 + pas awaryjny.

Do podstawowych celów przedmiotowej inwestycji należą:

  • dostosowanie parametrów technicznych autostrady A2 do istniejącego i prognozowanego natężenia ruchu, w tym m.in. do wzrostu ruchu spowodowanego przejęciem ruchu w relacji Wrocław – Warszawa z dotychczasowej trasy przez Piotrków Trybunalski (jako efekt oddania do ruchu wschodniej obwodnicy Łodzi w ciągu autostrady A1),
  • zwiększenie przepustowości połączenia drogowego pomiędzy Warszawą i Łodzią,
  • skrócenie czasu przejazdu i podniesienie komfortu jazdy,
  • zwiększenie poziomu bezpieczeństwa istniejącego odcinka autostrady,
  • poprawa warunków środowiskowych w sąsiedztwie autostrady, dzięki upłynnieniu ruchu,
  • poprawa przepustowości, komfortu jazdy i bezpieczeństwa ruchu w miejscach występowania PPO i SPO poprzez ich likwidację.
Parametry techniczne

Liczba jezdni: 2
Liczba pasów ruchu: 2 x 3, 2 x 4 odcinek Pruszków - Konotopa
Szerokość skrajnego pasa ruchu: 3,75 m
Szerokość pasa ruchu kolejnego względem skrajnego: 3,50 m
Szerokość pasa dzielącego (w tym obustronne opaski po 0,5 m): 5 m 
Szerokość pasa awaryjnego: 2,75 m
Szerokość poboczy gruntowych:  min. 1,25 m
Obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo łódzkie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}