A4 Dębica Wschód - Rzeszów Zachód
Podstawowe informacje
- Nr drogi
- A4
- Nazwa odcinka
- A4 Dębica Wschód - Rzeszów Zachód
- Długość
- 32,75 km
- Lata realizacji
- 2010-2013
- System realizacji
- Tradycyjny
- Wartość umowy na roboty budowlane
- ok. 1 750 000 000,00 zł
- Oddział GDDKiA
- Rzeszów
Opis inwestycji
Budowa autostrady A4 Tarnów – Rzeszów na odcinku od węzła Dębica Wschód do węzła Rzeszów Zachód (km około 537,550 do około 570,300) o długości 32,75 km była współfinansowana z funduszy Unii Europejskiej ze Środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Do podstawowych celów budowy autostrady A4 należało: przesunięcie części ruchu z istniejących dróg krajowych i wojewódzkich, odsunięcie ruchu ciężkiego od obszarów mieszkaniowych, zmniejszenie uciążliwości oddziaływania na środowisko powodowanych przez ruch w zakresie hałasu, zanieczyszczenia powietrza, wód powierzchniowych i innych.
Podstawowe parametry techniczne
- klasa techniczna- A
- prędkość projektowa – 120 km/h
- prędkość miarodajna – 130km/h
- liczba pasów ruchu - 2
- szerokość pasa ruchu – 3,75m
- szerokość pasa awaryjnego - 3,00m
- szerokość pasa dzielącego- 12,50m
- szerokość poboczy gruntowych - 1,25 ÷ 1,80 m
- skrajnia pionowa - 4,7 m
- obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
Zakres inwestycji
- budowa autostrady A4 o długości 32,750 km wraz z wyposażeniem
- węzeł autostradowy Sędziszów ze stacją poboru opłat SPO
- 2 miejsca obsługi podróżnych MOP I Bratkowice i Dąbry - realizacja docelowa
- 1 miejsce obsługi podróżnych parą MOP-ów II i III - Paszczyna - realizacja etapowa
- plac poboru opłat PPO - realizacja etapowa
- przebudowa istniejącej sieci dróg publicznych, w tym: przebudowa 2 dróg wojewódzkich, przebudowa 8 dróg powiatowych, przebudowa 12 dróg gminnych
- budowa dróg dojazdowych do obsługi przyległego terenu
- przepusty drogowe spełniające funkcję hydrologiczną ekologiczną bądź mieszaną.
- budowa urządzeń bezpieczeństwa ruchu
- oświetlenie węzła Sędziszów oraz MOP I, PPO i SPO
- budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe, ogrodzenie autostrady),
- budowa ekranów akustycznych.
Obiekty inżynierskie
- 1 most autostradowy (MA127)
- 12 wiaduktów autostradowych (WA125, WA131, WA132, WA133, WA134, WA136, WA139, WA140, WA142, WA146/PZM, WA148 i WA149)
- 11 wiaduktów drogowych (WD126, WD128, WD129, WD130, WD137, WD138, WD141, WD143, WD145, WD147 i WD150)
- 8 mostów drogowych (MDD10/3, MDG544998, MDD12/1, MDD12/2, MDD15/2, MDD26/2, MDP1330R, MDP1332R)
- 4 przejścia górą dla zwierząt dużych (PZGd1, PZGd1.1, PZGd2 i PZGd3),
- 2 przejścia pod autostradą dla zwierząt średnich (PZDs1 i PZDs2)
- 5 mostów autostradowych zespolonych z przejściami dla zwierząt średnich (MA130A/PZDzs4, MA139A/PZDzs5, MA141A/PP, MA145A/PZDzs6 i MA148A/PZDzs7
Ochrona środowiska
- odwodnienie systemem kanalizacji deszczowej zamkniętej wraz systemem rowów otwartych do odprowadzenie wód opadowych z jezdni autostrady, łącznic węzła, MOP-ów, PPO i SPO wraz z urządzeniami oczyszczającymi przed wprowadzeniem podczyszczonych wód do odbiorników, system zbiorników retencyjnych współdziałający z systemem odwodnienia
- 9 pompowni wód opadowych wraz z rurociągami tłocznymi,
- budowa ekranów akustycznych
- realizacja nasadzeń zieleni drogowej
- przebudowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej,
- przebudowa rurociągów tłocznych,
- przebudowa urządzeń melioracji szczegółowej i podstawowej na istniejących ciekach i rowach,
- przebudowa sieci elektroenergetycznych niskiego, średniego i wysokiego napięcia oraz najwyższych napięć,
- budowa oświetlenia wraz zasilaniem,
- przebudowa sieci wodociągowych,
- przebudowa sieci gazowej wysokiego ciśnienia,
- przebudowa sieci gazowej niskiego i średniego napięcia,
- budowa kanalizacji dla łączności alarmowej oraz dla systemu informacji drogowej SID
- przebudowa urządzeń telekomunikacyjnych oraz wszystkie pozostałe roboty wynikające ze Specyfikacji Technicznej i dokumentacji projektowej.