A4 Jarosław Zachód - Przemyśl
Podstawowe informacje
- Nr drogi
- A4
- Nazwa odcinka
- A4 Jarosław Zachód - Przemyśl
- Długość
- 25,65 km
- Lata realizacji
- 2009 – 2013
- System realizacji
- Tradycyjny
- Wartość umowy na roboty budowlane
- 1 020 391 547,20 zł
- Oddział GDDKiA
- Rzeszów
Opis inwestycji
Przedmiotowy odcinek autostrady A4, przebiega w geograficznym układzie na kierunku z zachodu na wschód i w całości przechodzi przez tereny województwa podkarpackiego w obrębie następujących powiatów i gmin: powiat przeworski - gmina Przeworsk, powiat jarosławski - gmina Pawłosiów, Roźwienica, Chłopice, Radymno, powiat przemyski - gmina Orły. Początek odcinka umiejscowiony jest w pikietażu 621+800,67 za węzłem Jarosław Zachód.
Trasa autostrady przebiega w kierunku południowo-wschodnim, omijając miasto Jarosław po południowej stronie. Następnie trasa autostrady kieruje się lekko na północny-wschód w kierunku Radymna. Koniec przedmiotowego odcinka autostrady A4, znajduje się w pikietażu 647+455,82 za węzłem Przemyśl.
Podstawowe parametry techniczne
- klasa techniczna drogi – A
- prędkość projektowa -120 km/h
- prędkość miarodajna – 130 km/h
- liczba pasów ruchu – 2x2
- szerokość pasa ruchu – 3,75 m
- szerokość opasek wewnętrznych - 0,5 m
- szerokość pasa awaryjnego – 3,0 m
- szerokość pasa dzielącego wraz z opaskami – 12,5m
- szerokość poboczy gruntowych – 1,25 m
- skrajnia pionowa – 5,0 m
- obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś
Zakres inwestycji
- budowę 25,65 km autostrady
- budowę dwupoziomowych węzłów drogowych: Jarosław Wschód i Przemyśl
- budowę drogowych obiektów inżynierskich w ciągu i nad autostradą (mostów, wiaduktów, przejść dla zwierząt)
- budowę dróg dojazdowych
- budowę systemu odwodnienia
- budowę Miejsc Obsługi Podróżnych: MOP I Zamiechów i Kaszyce, MOP II Cieszacin,
MOP III Pawłosiów - budowę stacji poboru opłat (SPO) zlokalizowanych przy węźle Jarosław Wschód i Przemyśl
- budowę kompletnego Obwodu Utrzymania Autostrady OUA na węźle Przemyśl
- budowę urządzeń z zakresu ochrony środowiska
- budowę oświetlenia drogowego
- budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego
- budowę i przebudowę istniejących dróg, w zakresie usunięcia kolizji lub /i zapewnienia połączenia z autostradą
- przebudowę i zabezpieczenie niezbędnych urządzeń infrastruktury technicznej
Obiekty inżynierskie
- 4 mostów
- 9 wiaduktów autostradowych
- 10 wiaduktów drogowych
- 12 przepustów o funkcji ekologicznej
Węzły
- węzeł Jarosław Wschód - to dwupoziomowy węzeł, który stanowi połączenie autostrady A4 z istniejąca drogą wojewódzką 880 Jarosław-Pruchnik. Skrzyżowanie autostrady z istniejącą drogą wojewódzką w kształcie typowej „trąbki” jest węzłem typu WB (droga wojewódzka biegnie pod autostradą). Węzeł wyposażono w Stację Poboru Opłat (SPO) oraz plac do ważenia pojazdów.
- węzeł Przemyśl - to dwupoziomowy węzeł, który stanowi połączenie odcinka autostrad A4 z istniejącą drogą krajową nr 77 Sandomierz – Przemyśl. Skrzyżowanie autostrady z istniejącą DK77 w kształcie podwójnej „trąbki” typu WA (droga krajowa biegnie pod autostradą). Węzeł wyposażono w Stację Poboru Opłat ( SPO) oraz plac do ważenia pojazdów. Na węźle Przemyśl zlokalizowany jest także Obwód Utrzymania Autostrady (OUA).
MOP-y
- kategorii I „Zamiechów”
- kategorii I „Kaszyce”
- kategorii II „Cieszacin”
- kategorii III „Pawłosiów”
Ochrona środowiska
- przejścia dla zwierząt w celu ochrony dziko żyjącej fauny,
- urządzenia podczyszczających wody opadowe,
- zbiorniki retencyjne i retencyjno – odparowujące,
- ekrany akustyczne,
- nasadzenia zieleni izolacyjnej.