W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa drogi ekspresowej S1 odc. Pyrzowice (w. Lotnisko) – Podwarpie

Nazwa Projektu: Budowa drogi ekspresowej S1 odc. Pyrzowice (w. Lotnisko) – Podwarpie

Nr projektu wg. Umowy o Dofinansowanie: POIS.04.01.00-00-0013/19

Data podpisania UoD: 19.09.2019 r.

Data podpisania Aneksu nr 1 do UoD: 22.11.2023 r.

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 31.12.2022 r.

Całkowita wartość projektu: 137 947 954,87 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 74 445 971,66 PLN


Opis inwestycji:

Przedsięwzięcie polega na dobudowie drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 na odc. Pyrzowice (węzeł Lotnisko) – węzeł Podwarpie o długości ok. 9,72 km, która
w całości zlokalizowana jest w sieci bazowej TEN-T. Ponadto projekt obejmuje m.in. budowę takich elementów infrastruktury jak:

  • przebudowę węzła drogowego „Mierzęcice”, polegającą na dobudowie pasów włączeń i wyłączeń oraz dostosowaniu sytuacyjno – wysokościowym odcinków łącznic po stronie jezdni projektowanej;
  • roboty budowlane w zakresie dowiązania sytuacyjno – wysokościowego do istniejącej drogi ekspresowej S1 w rejonie węzła „Podwarpie”;
  • przebudowę odcinków istniejącej sieci dróg dojazdowych (tzw. dróg wewnętrznych), budowę zjazdów do pól i posesji z dróg dojazdowych;
  • budowę ogrodzenia drogi, rekonstrukcję ogrodzeń wokół projektowanych zbiorników retencyjno – infiltracyjnych;
  • budowę dróg w liniach rozgraniczających drogi krajowej o funkcji innej niż krajowa, w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania zrealizowanej inwestycji oraz prawidłowej obsługi przyległych terenów;
  • budowę i przebudowę odcinków innych dróg poprzecznych krzyżujących się
    z przedmiotową inwestycją ze względu na konieczność dostosowania istniejącego układu komunikacyjnego do przebiegu projektowanej drogi oraz jej przekroczenia;
  • budowę obiektów inżynierskich w zakresie niezbędnym do sprawnego funkcjonowania zrealizowanej infrastruktury;
  • budowę systemu odprowadzania wód deszczowych z powierzchni dróg wraz z budową kanalizacji deszczowej, budowę urządzeń podczyszczających wodę deszczową;
  • budowę oświetlenia drogowego;
  • budowę urządzeń organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariery energochłonne, ogrodzenia, stacje pogodowe, oznakowanie poziome i pionowe, znaki zmiennej treści) i pozostałe elementy infrastruktury;
  • wykonanie zieleni drogowej.

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T;
  • zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową;
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej;
  • odciążenie od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi;
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników;
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województw, jak również poza granice państwa.
{"register":{"columns":[]}}