W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa drogi ekspresowej S11 na odc. obw. Olesna

Nazwa Projektu: „Budowa drogi ekspresowej S11 na odc. obw. Olesna”

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.03.01.00-00-0068/21-00

Data podpisania UoD: 08.07.2022 r.

Data podpisania Aneksu nr 2 do Umowy o Dofinansowanie: 06.06.2024 r.

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 31.12.2023 r.

Całkowita wartość projektu: 823 374 956,46 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 410 919 670,43 PLN

Opis inwestycji:

Celem projektu jest budowa drogi ekspresowej S11 na odc. obw. Olesna o długości 24,78 km, zlokalizowanej w sieci bazowej TEN-T. Planowana droga biegnie nowym śladem po wsch. stronie m. Olesno (projektowana obwodnica zlokalizowana jest we wschodniej części województwa opolskiego w powiatach: kluczborskim i oleskim, na terenie gmin Lasowice Wielkie i Olesno). 

Przedsięwzięcie obejmuje swoim zakresem m.in.:

  • budowę obwodnicy m. Olesno w ciągu drogi ekspresowej S11 o długości 24,78 km,
  • budowę węzła drogowego pn. „Węzeł Olesno”,
  • budowę obiektów inżynierskich w zakresie niezbędnym do sprawnego funkcjonowania zrealizowanej infrastruktury (m.in. mosty, wiadukty, przepusty),
  • budowę przejść dla zwierząt (w tym przejścia zespolone z obiektami mostowymi i przepustami drogowymi),
  • budowę dróg w liniach rozgraniczających drogi krajowej o funkcji innej niż krajowa, w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania zrealizowanej inwestycji oraz prawidłowej obsługi przyległych terenów,
  • rozbiórkę, budowę i przebudowę odcinków innych dróg poprzecznych (krajowych, wojewódzkich, powiatowych, gminnych) krzyżujących się z przedmiotową inwestycją ze względu na konieczność dostosowania istniejącego układu komunikacyjnego do przebiegu projektowanej drogi oraz jej przekroczenia,
  • budowę ekranów akustycznych,
  • budowę systemu odprowadzania wód deszczowych z powierzchni dróg wraz z budową kanalizacji deszczowej,
  • budowę urządzeń podczyszczających wodę deszczową spływającą z projektowanego pasa drogowego do odbiorników takich jak istniejące cieki lub projektowane zbiorniki wód deszczowych,
  • budowę oświetlenia drogowego (m.in. w ramach węzła),
  • budowę oraz przebudowę uzbrojenia terenu, tj. sieci elektroenergetycznych (wysokiego, średniego i niskiego napięcia), wodociągowych, gazowych, kanalizacji teletechnicznej, urządzeń kolejowych, kanału technologicznego oraz sieci wodno – kanalizacyjnej i sieci melioracyjnych w zakresie niezbędnym do realizacji inwestycji,
  • budowę i przebudowę elementów infrastruktury drogowej m.in. chodniki, ciągi pieszo-rowerowe (w wymaganym przez prawo zakresie), zjazdy, wjazdy i przejazdy awaryjne,
  • budowę kanałów technologicznych, 
  • budowę urządzeń organizacji ruchu i BRD, 
  • wyburzenia budynków i obiektów budowlanych kolidujących z budowaną drogą,
  • wykonanie wycinki istniejącej zieleni w niezbędnym zakresie i wykonanie nasadzeń zieleni drogowej.

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,
  • zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych przez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego i zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, przez likwidację „wąskich gardeł”, uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • odciążenie od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa śląskiego i małopolskiego jak również poza granice państwa.
{"register":{"columns":[]}}