W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa drogi ekspresowej S3 Nowa Sól - Legnica, odc. Kaźmierzów - Legnica

Nazwa Projektu: Budowa drogi ekspresowej S3 Nowa Sól - Legnica, odc. Kaźmierzów - Legnica

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.03.01.00-00-0001/15

Data podpisania UoD: 29.09.2015 r.

Data podpisania Aneksu nr 1 do UoD: 30.01.2019 r.

Data podpisania Aneksu nr 2 do UoD: 25.05.2020 r.

Data podpisania Aneksu nr 3 do UoD: 06.11.2023 r.

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 30.06.2022 r.

Całkowita wartość projektu: 1 977 015 241,77 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 987 066 467,08 PLN


Opis inwestycji:

Przedmiotem projektu jest zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S3 drogi na odcinku od Kaźmierzowa do Legnicy o długości 48,27 km.

Przedmiotowe zadanie zostało podzielone na 3 odcinki realizacyjne:

  • Odcinek I: od w. „Kaźmierzów” do w. „Lubin Północ”, o długości 14,38 km,
  • Odcinek II: od w. „Lubin Północ” (bez węzła) do w. „Lubin Południe” (bez węzła),  o długości 11,27 km,
  • Odcinek III: w. „Lubin Południe” do w. „Legnica II”, o długości 22,62 km.

 

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci bazowej TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T. Ponadto, celami projektu są:
  • zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa dolnośląskiego jak również poza granice państwa.
{"register":{"columns":[]}}