Budowa drogi ekspresowej S3 Nowa Sól - Legnica, odc. Kaźmierzów - Legnica
Nazwa Projektu: Budowa drogi ekspresowej S3 Nowa Sól - Legnica, odc. Kaźmierzów - Legnica
Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.03.01.00-00-0001/15
Data podpisania UoD: 29.09.2015 r.
Data podpisania Aneksu nr 1 do UoD: 30.01.2019 r.
Data podpisania Aneksu nr 2 do UoD: 25.05.2020 r.
Data podpisania Aneksu nr 3 do UoD: 06.11.2023 r.
Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 30.06.2022 r.
Całkowita wartość projektu: 1 977 015 241,77 PLN
Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 987 066 467,08 PLN
Opis inwestycji:
Przedmiotem projektu jest zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S3 drogi na odcinku od Kaźmierzowa do Legnicy o długości 48,27 km.
Przedmiotowe zadanie zostało podzielone na 3 odcinki realizacyjne:
- Odcinek I: od w. „Kaźmierzów” do w. „Lubin Północ”, o długości 14,38 km,
- Odcinek II: od w. „Lubin Północ” (bez węzła) do w. „Lubin Południe” (bez węzła), o długości 11,27 km,
- Odcinek III: w. „Lubin Południe” do w. „Legnica II”, o długości 22,62 km.
Główne cele projektu:
- stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci bazowej TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T. Ponadto, celami projektu są:
- zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
- poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
- dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
- poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
- usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S,
- wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa dolnośląskiego jak również poza granice państwa.