W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa drogi ekspresowej S5 Bydgoszcz-Mielno, odc. Białe Błota-Mielno

Nazwa Projektu: Budowa drogi ekspresowej S5 Bydgoszcz -Mielno, odc. Białe Błota - Mielno

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.03.01.00-00-0028/16

Data podpisania UoD: 11.09.2017 r.

Data podpisania Aneksu nr 1 do UoD: 11.05.2020 r.

Data podpisania Aneksu nr 2 do UoD: 13.11.2023 r.

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 31.12.2022 r.

Całkowita wartość projektu: 1 521 824 561,26 PLN    

Maksymalna kwota dofinansowania z UE:  709 236 800,81 PLN 

Strony internetowe projektu: 


Opis inwestycji:

Przedsięwzięcie polega na budowie  odcinka drogi  o długości 54,12 km, która w całości zlokalizowana jest w sieci kompleksowej TEN-T.

Przedmiotowy projekt składa się z 3 zadań:

  • Zad. 5: Część 3-Projekt i budowa drogi ekspresowej S-5 na odcinku od węzła „Białe Błota” (bez węzła) do węzła „Szubin” (bez węzła) o długości około 9,7 km; od km 0+000,00 do km 9+726,50,
  • Zad. 6: Część 4-Projekt i budowa drogi ekspresowej S-5 na odcinku od węzła „Szubin” (z węzłem) do węzła „Jaroszewo” (z węzłem) o długości około 19,3 km, od km 0+000,00 do km 19+281,34,
  • Zad. 7: Część 3-Projekt i budowa drogi ekspresowej S-5 na odcinku od węzła „Jaroszewo” (bez węzła) do granicy województwa o długości około 25,1 km; od km -0+018,23 do km 25+096,97.

Przedmiotowy projekt obejmuje swoim zakresem m.in. budowę drogi ekspresowej S5, przebudowę istniejącego węzła drogowego Szubin Północ (dotychczasowa nazwa Szubin), budowę 8 węzłów drogowych, budowę obiektów inżynierskich w zakresie niezbędnym do sprawnego funkcjonowania zrealizowanej infrastruktury, budowę 4 MOP, budowę OUD „Wąsosz”, budowę dróg w liniach rozgraniczających drogi krajowej o funkcji innej niż krajowa, budowę i przebudowę odcinków innych dróg poprzecznych (krajowych, wojewódzkich, powiatowych, gminnych) krzyżujących się z przedmiotową inwestycją ze względu na konieczność dostosowania istniejącego układu komunikacyjnego do przebiegu projektowanej drogi oraz jej przekroczenia, budowę ekranów akustycznych, budowę przejść dla zwierząt, budowę przepustów drogowych, budowę urządzeń organizacji ruchu i BRD (bariery energochłonne, osłony przeciwolśnieniowe, ogrodzenia, oznakowanie), wykonanie zieleni drogowej.

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,
  • zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • odciążenie od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa kujawsko - pomorskiego jak również poza granice państwa.
{"register":{"columns":[]}}