W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa drogi ekspresowej S5, odc. Nowe Marzy - Bydgoszcz

Nazwa Projektu: Budowa drogi ekspresowej S5, odc. Nowe Marzy - Bydgoszcz

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.04.01.00-00-0011/17

Data podpisania UoD: 25.07.2018 r.

Data podpisania Aneksu nr 1 do UoD: 28.08.2020 r. 

Data podpisania Aneksu nr 2 do UoD: 12.01.2024 r. 

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 31.10.2023 r.

Całkowita wartość projektu: 2 810 218 507,79 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 1 080 735 026,13 PLN


Opis inwestycji:

Projekt ma na celu budowę drogi ekspresowej S5 na odc. Nowe Marzy – Bydgoszcz, przebiegającej przez obszar województwa kujawsko - pomorskiego, która jest zlokalizowana w sieci kompleksowej TEN-T.

Przedmiotowy Projekt składa się z następujących odcinków, realizowanych jako osobne kontrakty na roboty budowlane:

  • odcinek 1: od węzła „Nowe Marzy” (bez węzła) do węzła „Dworzysko” (z węzłem) od km 1+798,08 do km 25+108,48
  • odcinek 2: od węzła „Dworzysko” (bez węzła) do węzła „Aleksandrowo” (z węzłem); od km -0+021,00 do km 22+339,41
  • odcinek 3:  od węzła „Aleksandrowo” (z węzłem) do węzła „Bydgoszcz Opławiec” (z węzłem); od km -0+015,43 do km 14+678,76
  • odcinek 4: od w. „Bydgoszcz Opławiec” (bez węzła) do w. „Białe Błota” (bez węzła); od km 14+678,76 do km 28+151,79.

Realizacja projektu podniesie standard życia lokalnych społeczności poprzez skrócenie czasu podróży oraz zmniejszenie natężenia ruchu, poziomu hałasu i emisji spalin na drogach alternatywnych, liczby wypadków i ofiar.

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T
  • zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym
  • odciążenie od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa kujawsko - pomorskiego jak również poza granice państwa.
{"register":{"columns":[]}}