Budowa drogi ekspresowej S6 Szczecin - Koszalin, odc. Goleniów - Kiełpino
Nazwa Projektu: Budowa drogi ekspresowej S6 Szczecin - Koszalin, odc. Goleniów - Kiełpino
Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.03.01.00-00-0034/17
Data podpisania UoD: 21.11.2017 r.
Data podpisania Aneksu nr 1: 09.07.2020 r.
Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 31.12.2020 r.
Całkowita wartość projektu: 1 147 475 559,19 PLN
Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 529 256 957,22 PLN
Opis inwestycji:
Przedmiotem projektu jest budowa drogi ekspresowej S6 na odcinku Goleniów - Kiełpino o łącznej dł. 54,49 km, która w całości zlokalizowana jest w sieci kompleksowej TEN-T.
Przedmiotowy projekt składa się z 3 odcinków:
- Odcinek 1: Projekt i budowa drogi S-6 na odcinku Goleniów – Nowogard
- Odcinek 2: Projekt i budowa drogi S-6 na odcinku Nowogard - Płoty
- Odcinek 3: Projekt i budowa drogi S-6 na odcinku koniec obwodnicy m. Płoty – w. Kiełpino
Główne cele projektu:
- stworzenie bezpiecznego odcinka drogi krajowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,
- zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
- poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
- dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
- odciążenie od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
- usprawnienie ruchu tranzytowego w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”,
- wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa zachodniopomorskiego, jak również poza granice państwa.