W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa drogi ekspresowej S7, odc. Lubień-Rabka

Nazwa Projektu: Budowa drogi ekspresowej S7, odc. Lubień - Rabka

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.03.01.00-00-0031/17

Data podpisania UoD: 11.09.2017 r.

Data podpisania Aneksu nr 1 do UoD: 04.02.2022 r.

Data podpisania Aneksu nr 2 do UoD: 07.03.2023 r.

Data podpisania Aneksu nr 3 do UoD: 08.03.2024 r.

Data podpisania Aneksu nr 4 do UoD: 26.04.2024 r.

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD wraz z Aneksem: 31.12.2023 r.

Całkowita wartość projektu: 2 562 392 135,10 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 1 274 013 481,04 PLN


Strona internetowa projektu:  http://www.s7-lubien-rabka.pl/

Opis inwestycji:

Zasadniczą częścią projektu jest budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Lubień - Rabka, zlokalizowanej w sieci kompleksowej TEN-T o łącznej dł. 15,830 km. Uzupełnienie stanowi budowa nowego odcinka drogi krajowej nr 47 klasy GP na odcinku Rabka Zdrój – Chabówka o długości 0,877 km będącego łącznikiem drogi ekspresowej S7 z obecną drogą krajową nr 47. Projekt przewiduje budowę 2 węzłów drogowych, budowę dwukomorowego tunelu o dł. 2,06 km pod Małym Luboniem z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą wraz z wyposażeniem technicznym, budowę Obwodu Utrzymania Drogi Ekspresowej, a także pozostałych elementów infrastruktury takich jak: obiekty inżynierskie (mosty, wiadukty, przepusty), Miejsca Obsługi Podróżnych, kanalizacja deszczowa i sanitarna, urządzenia ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt), urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, zieleń drogowa.

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka drogi krajowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,
  • zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • odciążenie od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa małopolskiego jak również poza granice państwa.
{"register":{"columns":[]}}