Budowa drogi ekspresowej S7, odc. Moczydło (granica województwa świętokrzyskiego) – w. Miechów
Nazwa Projektu: „Budowa drogi ekspresowej S7, odc. Moczydło (granica województwa świętokrzyskiego) – w. Miechów”
Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.03.01.00-00-0355/22
Data podpisania UoD: 16.12.2022 r.
Data podpisania Aneksu nr 1 do Umowy o Dofinansowanie: 05.06.2024 r.
Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 31.12.2023 r.
Całkowita wartość projektu: 980 929 437,88 PLN
Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 497 598 241,61 PLN
Opis inwestycji:
Projekt obejmuje budowę drogi ekspresowej S7 na odc. Moczydło (granica województwa świętokrzyskiego) – węzeł Miechów o dł. 18,725 km, zlokalizowanej w sieci kompleksowej TEN-T. Planowana droga biegnie głównie nowym śladem i zlokalizowana jest w województwie świętokrzyskim, w powiecie jędrzejowskim, w gminie Wodzisław oraz w województwie małopolskim, w powiecie miechowskim, na terenie gmin Książ Wielki i Miechów.
Przedsięwzięcie obejmuje swoim zakresem:
- budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku Moczydło – w. Miechów o dł. 18,725 km,
- budowę 2 węzłów drogowych: „Książ” i „Miechów”
- rozbiórkę istniejącej DK7
- budowę obiektów inżynierskich w zakresie niezbędnym do sprawnego funkcjonowania zrealizowanej infrastruktury (m.in. mosty, wiadukty, przepusty),
- budowę przepustów i przejść dla zwierząt oraz innych urządzeń ochrony środowiska
- budowę Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP II kategorii) „Małoszów” i „Giebułtów”
- rozbiórkę, budowę i przebudowę odcinków innych dróg poprzecznych (wojewódzkich, powiatowych, gminnych)
- budowę m.in: ekranów akustycznych i przeciwolśnieniowych, oświetlenia drogowego, uzbrojenia terenu, odwodnienia drogi, urządzeń organizacji ruchu i brd
Główne cele projektu:
- stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,
- zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
- poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
- dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
- odciążenie od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
- usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”,
- wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa dolnośląskiego, jak również poza granice państwa.