Budowa drogi ekspresowej S7 Radom (Jedlińsk) - Jędrzejów, odc. obwodnica Radomia
Nazwa Projektu: Budowa drogi ekspresowej S7 Radom (Jedlińsk) - Jędrzejów, odc. obwodnica Radomia
Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.03.01.00-00-0017/16
Data podpisania UoD: 27.06.2016 r.
Data podpisania Aneksu nr 1 do Umowy o Dofinansowanie: 18.06.2021 r.
Data zakończenia realizacji projektu wg Aneksu nr 1 do UoD: 30.06.2019 r.
Całkowita wartość projektu: 828 269 583,13 PLN
Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 398 963 781,98 PLN
Opis inwestycji:
Przedmiotem projektu jest kontynuacja projektowania i budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku obwodnicy Radomia, zlokalizowanej w sieci kompleksowej TEN-T, o łącznej długości ok. 24,65 km.
Na całym odcinku przewidziano przekrój dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu oraz pasem awaryjnym i szerokim pasem rozdziału stanowiącym rezerwę pod trzeci pasu ruchu. Budowa 4 węzłów drogowych („Radom Północ”, „Radom Zachód”, „Wolanów” i „Radom Południe”) umożliwi bezpieczną komunikację i rozprowadzenie ruchu drogowego po sieci drogowej oraz obsługę przyległego terenu poprzez sieć dróg dojazdowych.
W ramach Projektu zostaną wykonane również takie elementy infrastruktury jak m.in.: obiekty inżynierskie, kanalizacja deszczowa i sanitarna, sieci wodociągowe, urządzenia ochrony środowiska, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, itp.
Główne cele projektu:
- stworzenie bezpiecznego odcinka drogi krajowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,
- zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
- poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
- dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
- odciążenie miasta od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
- usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”,
- wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa mazowieckiego jak również poza granice państwa.