W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa drogi S7 Radom (Jedlińsk) - Jędrzejów, odc. w. Chęciny - Jędrzejów

Nazwa Projektu: Budowa drogi S7 Radom (Jedlińsk) - Jędrzejów, odc. w. Chęciny - Jędrzejów

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.03.01.00-00-0004/15

Data podpisania UoD: 15.10.2015

Data podpisania Aneksu nr 1 UoD: 20.04.2018

Data podpisania Aneksu nr 2 UoD: 30.01.2019

Data podpisania Aneksu nr 3 UoD: 12.05.2020

Data podpisania Aneksu nr 4 UoD: 19.05.2023

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 31.12.2020

Całkowita wartość projektu: 767 817 492,53 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 361 169 872,32 PLN

 

Opis inwestycji:

Przedmiotem projektu jest budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku w. Chęciny - Jędrzejów o długości 21,55 km. Niniejsza inwestycja położna jest w południowo - wschodniej części Polski na obszarze województwa świętokrzyskiego. Przebieg projektowanej drogi S7 rozpoczyna się na terenie miasta i gminy Chęciny, skąd trasa biegnie w kierunku południowym, przecinając obszar gminy Sobków i kończąc swój przebieg w środkowej części miasta i gminy Jędrzejów.

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,
  •  zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa świętokrzyskiego, jak również poza granice państwa.
{"register":{"columns":[]}}