W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa II jezdni obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna, Zieleniewa w ciągu S10

Nazwa Projektu: Budowa II jezdni obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna, Zieleniewa w ciągu S10

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.04.01.00-00-0015/19

Data podpisania UoD: 06.08.2020 r.

Data podpisania Aneksu nr 1 do UoD: 25.09.2020 r.

Data podpisania Aneksu nr 2 do UoD: 22.09.2023 r.

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 31.12.2021 r.

Całkowita wartość projektu: 82 555 906,84 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 39 480 809,29 PLN


Opis inwestycji:

Przedmiotem projektu jest dobudowa II (północnej) jezdni obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa w ciągu drogi krajowej nr 10 o długości 6,38 km wraz z budową: łącznicy na istniejącym węźle Motaniec, relacji Szczecin-Kobylanka oraz drogi wspomagającej relacji Niedźwiedź – Zdunowo. Budowa drugiej jezdni obwodnicy ma zapewnić zwiększenie płynności ruchu na drodze ekspresowej S10. Projekt zlokalizowany jest w całości w woj. zachodniopomorskim. Droga ekspresowa S10 na odcinku obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna, Zieleniewa stanowi element transeuropejskich sieci transportowych i jest zlokalizowana w sieci kompleksowej TEN-T.

Celami Projektu są:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka drogi krajowej zapewniającego wysoki komfort ruchu drogowego,
  • poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • odciążenie miejscowości od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców na terenach zabudowy sąsiadujących z infrastrukturą drogową,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do przepisów dla dróg klasy „S”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa zachodniopomorskiego, w tym poza granice państwa.
{"register":{"columns":[]}}