Budowa obwodnic Inowrocławia i Brodnicy w ciągu DK15
Data podpisania UoD: 24.06.2016
Data podpisania Aneksu nr 1 do UoD: 06.03.2019
Data podpisania Aneksu nr 2 do UoD : 18.12.2020
Data zakończenia realizacji projektu wg. Aneksu do UoD: 30.06.2020
Całkowita wartość projektu: 660 594 460,02 PLN
Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 445 454 823,08 PLN
Opis inwestycji:
Przedmiotem projektu jest budowa obwodnicy Inowrocławia w ciągu DK15 i DK25 o długości 22,97 km oraz budowa obwodnicy Brodnicy w ciągu DK15 o długości 1,48 km.
Przedmiotowy projekt składa się z trzech zadań (kontraktów):
- Zadanie 1: „Projekt i budowa obwodnicy Inowrocławia w ciągu drogi krajowej nr 15 i 25 (łącznik) o długości około 4,88 km”,
- Zadanie 2: „Budowa obwodnicy Inowrocławia w ciągu drogi krajowej nr 15 i 25. Etap I od DK 15 do DK 25”,
- Zadanie 3: „Budowa obwodnicy Brodnicy w ciągu drogi krajowej nr 15 od km 298+462,20 do km 299+944,00”
Główne cele projektu:
- stworzenie bezpiecznego odcinka trasy drogowej, zapewniającego wysoki komfort ruchu drogowego,
- poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
- poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
- dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
- odciążenie miasta od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
- usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie dróg do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „GP”,
- wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa kujawsko - pomorskiego jak również poza granice państwa.