W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa obwodnic Ostrowa Wielkopolskiego i Jarocina w ciągu S11

Nazwa Projektu: Budowa obwodnic Ostrowa Wielkopolskiego i Jarocina w ciągu S11

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.04.01.00-00-0002/16-00

Data podpisania UoD: 02.06.2016

Data podpisania Aneksu nr 1 UoD: 28.05.2019

Data podpisania Aneksu nr 2 do UoD: 20.05.2020

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 31.03.2018

Całkowita wartość projektu: 657 248 752,47 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 333 035 513,43 PLN

Opis inwestycji:

Przedmiotem projektu jest budowa obwodnic Ostrowa Wielkopolskiego i Jarocina w ciągu drogi S11. Projekt obejmuje dwa zadania inwestycyjne:

  • budowę obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego w ciągu S11 o długości 13,04 km;
  • budowę obwodnicy Jarocina w ciągu S11 o długości 13,11 km;

Celami Projektu są:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,
  • zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • odciążenie miast od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa wielkopolskiego jak również poza granice państwa.
{"register":{"columns":[]}}