Budowa obwodnic Ostrowa Wielkopolskiego i Jarocina w ciągu S11
Nazwa Projektu: Budowa obwodnic Ostrowa Wielkopolskiego i Jarocina w ciągu S11
Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.04.01.00-00-0002/16-00
Data podpisania UoD: 02.06.2016
Data podpisania Aneksu nr 1 UoD: 28.05.2019
Data podpisania Aneksu nr 2 do UoD: 20.05.2020
Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 31.03.2018
Całkowita wartość projektu: 657 248 752,47 PLN
Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 333 035 513,43 PLN
Opis inwestycji:
Przedmiotem projektu jest budowa obwodnic Ostrowa Wielkopolskiego i Jarocina w ciągu drogi S11. Projekt obejmuje dwa zadania inwestycyjne:
- budowę obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego w ciągu S11 o długości 13,04 km;
- budowę obwodnicy Jarocina w ciągu S11 o długości 13,11 km;
Celami Projektu są:
- stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,
- zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
- poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
- dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
- odciążenie miast od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
- usprawnienie ruchu tranzytowego w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”,
- wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa wielkopolskiego jak również poza granice państwa.