Budowa obwodnicy Bolkowa w ciągu dk 3/5
Nazwa Projektu: Budowa obwodnicy Bolkowa w ciągu DK 3/5
Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.04.02.00-00-0050/18
Data podpisania UoD: 18.10.2016 r.
Data podpisania Aneksu nr 1 do UoD: 13.05.2019
Data podpisania Aneksu nr 2 do UoD: 28.07.2021
Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 31.07.2021
Całkowita wartość projektu: 86 596 654,03 PLN
Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 65 503 664,15 PLN
Opis inwestycji:
Projekt polega na budowie obwodnicy Bolkowa w ciągu dk nr 3 o parametrach drogi klasy GP o długości 5,68 km oraz przebudowie i rozbudowie dk nr 5 o długości 2,11 do parametrów drogi klasy GP. Budowana obwodnica Bolkowa w ciągu dk nr 3 i 5 zlokalizowana jest na terenie miasta i gminy Bolków w powiecie jeleniogórskim w województwie dolnośląskim.
Zakres inwestycji obejmuje m.in. :
- budowę obwodnicy miejscowości Bolków w ciągu drogi krajowej nr 3 o długości 5,68 km,
- przebudowę i rozbudowę dk 5 o długości 2,11 km;
- budowę bezkolizyjnego węzła drogowego;
- budowę 3 skrzyżowań jednopoziomowych skanalizowanych);
- budowę obiektów inżynierskich (estakady, wiadukty, przepusty, mury oporowe);
- budowę ekranów akustycznych i przepustów dla zwierząt;
- budowę i przebudowę odwodnienia, budowę oświetlenia drogowego i kanału technologicznego;
- budowę oraz przebudowę uzbrojenia (sieci energetyczne, wodociągowe, teletechniczne, urządzenia melioracyjne, kanalizacja deszczowa i sanitarna)
- budowę oraz przebudowę elementów infrastruktury drogowej (chodniki, zjazdy publiczne,zjazdy indywidualne);
- budowę urządzeń organizacji ruchu i BRD (bariery ochronne, ogrodzenia, oznakowanie),
- wykonanie zieleni drogowej (wycinka, nasadzenia) oraz realokację obiektów kultu religijnego.
Główne cele projektu:
- stworzenie bezpiecznego odcinka drogi krajowej, zapewniającej wysoki komfort ruchu drogowego,
- poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
- odciążenie miasta od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
- usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „GP”,
- wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa dolnośląskiego jak również poza granice państwa.