W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa obwodnicy Kępna w ciągu drogi S11

Nazwa Projektu: Budowa obwodnicy Kępna w ciągu drogi S11

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: Projekt POIS.04.01.00-00-0017/20

Data podpisania UoD: 30.10.2020 r.

Data podpisania Aneksu nr 1: 07.11.2023 r.

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 31.12.2022 r.

Całkowita wartość projektu:  180 471 828,26 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE:  97 311 857,25 PLN


Opis inwestycji:

Zasadniczą częścią przedsięwzięcia jest budowa obwodnicy Kępna w ciągu drogi ekspresowej S11 – odcinek II o długości 8,144 km. Przedmiotowa obwodnica biegnie nowym śladem po  wschodniej stronie m. Kępno. Projektowana trasa obwodnicy Kępna w ciągu drogi ekspresowej S11 – odcinek II biegnie od istniejącego węzła „Kępno – Krążkowy” (bez węzła) na przecięciu z drogą ekspresową S8 na południe omijając m. Kępno po stronie wschodniej, kończy się zaś w rejonie miejscowości Słupia pod Kępnem z włączeniem w istniejący ślad dk nr 11. Trasa przecina linię kolejową nr 181, 272 i drogę wojewódzką nr 482. Na trasie obwodnicy Kępna zlokalizowano dwa węzły „Kępno Wschód” i „Baranów”. Całkowita długość trasy wynosi 8,144 km.

Początek obwodnicy Kępna zaprojektowano w km 5+274,00  na terenie gminy Kępno. Koniec zlokalizowany został w km 13+418,00 na terenie gminy Baranów. Przebiega ona głównie przez pola uprawne, w niewielkiej ilości przez tereny zadrzewione. Planowana inwestycja przebiega zasadniczo przez tereny, na których występuje rozproszona zabudowa w zdecydowanej większości zagrodowa, ponadto mieszkalno – usługowa oraz mieszkaniowa jednorodzinna. Na początku projektowanego odcinka droga przecina bardzo rozproszoną zabudowę zagrodową w miejscowości Myjomice, następnie miejscowość Krążkowy, Mianowice i aż do węzła „Baranów” przebiega w większości przez tereny wykorzystywane rolniczo. Na rozpatrywanym odcinku projektowana obwodnica przecina rzekę Niesób oraz rzekę Jamica.

Na początkowym odcinku przedmiotowej inwestycji od km 5+274,00 do km 8+660,00 przewidziano przekrój dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu oraz pasem awaryjnym, dostosowany do prognozowanego poziomu ruchu. Od km 8+660,00 do km 13+418,00 zaprojektowano przekrój jednojezdniowy z dwoma pasami ruchu.

Zaprojektowane, w ramach przedmiotowej inwestycji, węzły drogowe, umożliwią bezpieczną komunikację i rozprowadzenie ruchu po pozostałej sieci drogowej oraz obsługę przyległego terenu poprzez sieć dróg serwisowych.

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,
  • zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • odciążenie od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S” i ”GP”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa wielkopolskiego jak również poza granice państwa.
     
{"register":{"columns":[]}}