W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa obwodnicy Myśliny w ciągu DK 46

Nazwa Projektu: Budowa obwodnicy Myśliny w ciągu DK 46

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.04.02.00-00-0052/18

Data podpisania UoD: 26.06.2019

Data podpisania Aneksu nr 1 do Umowy o Dofinansowanie: 28.05.2021

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 31.12.2020

Całkowita wartość projektu: 45 888 700,65 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 33 181 811,15 PLN

Opis inwestycji:

Projektu zakłada budowę obwodnicy Myśliny w ciągu DK 46 o parametrach drogi klasy GP o łącznej długości 3,15 km. Przedmiotowa inwestycja biegnie nowym śladem po południowo - wschodniej stronie miasta Myślina. Projekt jest elementem ciągu drogowego łączącego okoliczne ośrodki miejskie z siecią TEN-T.

W ramach Projektu zostaną wykonane również takie elementy infrastruktury jak m.in.: skrzyżowanie jednopoziomowe, obiekty inżynierskie (wiadukty, przepusty), ekrany  akustyczne, chodniki, zatoki autobusowe), zostaną przebudowane drogi krzyżujące się z budowaną obwodnicą i urządzenia organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka drogi krajowej, zapewniającej wysoki komfort ruchu drogowego,
  • poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • odciążenie miasta od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „GP”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa opolskiego jak również poza granice państwa.
{"register":{"columns":[]}}