Budowa obwodnicy Ostródy
Nazwa Projektu: Budowa obwodnicy Ostródy
Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.04.01.00-00-0001/15
Data podpisania UoD: 13.05.2016 r.
Data podpisania Aneksu nr 1 UoD: 18.08.2017 r.
Data podpisania Aneksu nr 2 UoD: 16.02.2022 r.
Data podpisania Aneksu nr 3 UoD: 26.10.2023 r.
Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 30.06.2023 r.
Całkowita wartość projektu: 607 256 824,61 PLN
Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 284 784 625,98 PLN
Opis inwestycji:
Przedmiotem projektu jest budowa obwodnicy Ostród w ciągu drogi krajowej nr 16 Przedmiotowe zadanie zostało podzielone na 2 odcinki realizacyjne:
- obwodnica Ostródy w ciągu dk 16 od km km 9+800 do km 15+975,11;
- odcinek przejściowy dk 16, od km 18+500,00 do km 18+932,00, stanowiący włączenie obwodnicy Ostródy w istniejącą dk16.
Główne cele projektu:
- stworzenie bezpiecznego odcinka drogi krajowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,
- zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
- poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
- dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
- poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
- wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej i międzynarodowej,
- usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „GP”,
- wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa warmińsko-mazurskiego jak również poza granice państwa