Budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska w ciągu dk nr 77
Nazwa Projektu: Budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska w ciągu dk nr 77
Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.04.02.00-00-0054/20-00
Data podpisania UoD: 02.10.2020 r.
Data podpisania Aneksu Nr 1 do UoD: 14.11.2023 r.
Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 30.06.2021 r.
Całkowita wartość projektu: 286 273 481,25 PLN
Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 191 930 053,25 PLN
Opis inwestycji:
Przedmiotem projektu jest budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska w ciągu dk 77 o parametrach drogi klasy GP o łącznej długości 15,18 km, która jest zlokalizowana na obszarze województwa podkarpackiego. Projekt stanowi element ciągu drogowego łączącego okoliczne ośrodki miejskie z drogową siecią TEN-T. Na całym odcinku obwodnicy przewidziano przekrój drogowy jednojezdniowy z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku oraz pasem awaryjnym. Zaprojektowane w ramach inwestycji, skrzyżowania w postaci rond umożliwią bezpieczną komunikację i rozprowadzenie ruchu po pozostałej sieci drogowej oraz obsługę przyległego terenu.
Celami Projektu są:
- stworzenie bezpiecznego odcinka drogi krajowej, zapewniającej wysoki komfort ruchu drogowego
- poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową
- poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej
- dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym
- odciążenie miast od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi
- usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „GP”
- wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa podkarpackiego jak również poza granice państwa