W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Budowa obwodnicy Szczecinka w ciągu S11

Data podpisania UoD: 18.07.2018 r.

Data podpisania Aneksu nr 1 do UoD: 12.05.2020

Data podpisania Aneksu nr 2 do UoD: 05.02.2022

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 31.12.2020 r.

Całkowita wartość projektu: 385 514 706,25 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 207 266 394,17 PLN

 

Opis inwestycji:

Przedmiotem projektu jest budowa obwodnicy miasta Szczecinek w ciągu drogi ekspresowej S11, zlokalizowanej w sieci kompleksowej TEN-T o łącznej długości 11,98 km. Obwodnicę zaprojektowano jako drogę klasy „S”, biegnącą nowym śladem po północnej i wschodniej stronie miasta i gminy Szczecinek.

 

Początek obw. Szczecinka zaprojektowano w km 0+000,00 w Szczecinku. Koniec przewidziano w km 11+979,71, około 2 km za miejscowością Turowo. Trasa obwodnicy początkowo biegnie wzdłuż linii kolejowej Kołobrzeg - Szczecinek, aż do przecięcia z ul. Słupską, gdzie w km 4+166,57 zaprojektowano węzeł „Szczecinek Śródmieście” łączący dk 20 z projektowaną obwodnicą. Dalej droga przebiega w kierunku płd.-wsch. przecinając dwukrotnie linie kolejowe.

W km 6+927,25 zaprojektowano węzeł „Szczecinek Wschód” łączący projektowaną obwodnicę z drogą powiatową. Włączenie do istniejącej dk 11 znajduje się w odległości około 2 km za miejscowością Turowo na skrzyżowaniu istniejącej dk nr 11 z drogą powiatową oraz drogą gminną. Zaprojektowane, w ramach przedmiotowej inwestycji węzły drogowe oraz skrzyżowania typu rondo, umożliwią bezpieczną komunikację i rozprowadzenie ruchu po pozostałej sieci drogowej oraz obsługę przyległego terenu poprzez sieć dróg dojazdowych.

 

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,
  • zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno - użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • odciążenie miasta od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa zachodniopomorskiego jak również poza granice państwa.
{"register":{"columns":[]}}