DK13 obwodnica Warzymic i Przecławia - etap I
- Nr drogi
- DK13
- Nazwa odcinka
- obwodnica Warzymic i Przecławia - etap I
- Długość
- 4,20 km
- Lata realizacji
- 2021-2023
- System realizacji
- Optymalizuj i buduj
- Wartość umowy na roboty budowlane
- 85 972 522,80 zł
- Oddział GDDKiA
- Szczecin
Etapy zrealizowane
-
Rozwiń tekst
Przygotowanie
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe o wyższym stopniu szczegółowości wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach- Data podpisania umowy
- 15 listopada 2017 r.
- Wykonawca
- DiM Pracownia Projektowa Dróg i Mostów
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach- Data złożenia wniosku
- 10 lipca 2010 r.
- Data wydania decyzji
- 6 grudnia 2012 r.
- Organ wydający
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Szczecinie
-
Rozwiń tekst
Realizacja
Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej- Data złożenia wniosku
- 2 stycznia 2019 r.
- Data wydania decyzji
- 26 września 2019 r.
- Organ wydający
- Wojewoda Zachodniopomorski
Opis inwestycji
W stanie istniejącym droga posiada przekrój jednojezdniowy dwupasmowy, przy czym na odcinku od ronda Hakena do węzła Kołbaskowo jest to przekrój z bitumicznymi poboczami o łącznej szerokości nawierzchni bitumicznej 11 m, natomiast na południe od węzła Szczecin Zachód jest to przekrój o szerokości nawierzchni bitumicznej 7m. Istniejący stan techniczny przedmiotowego odcinka nie spełnia wymagań stawianych dla dróg klasy GP.W chwili obecnej głównymi problemami są brak płynności oraz wysokie natężenie ruchu jak również niezadawalający stan nawierzchni. Inwestycja ma za zadanie nie tylko odciążyć Szczecin z ruchu samochodowego ale przede wszystkim zwiększyć dostępność do regionu poprzez skrócenie czasu przejazdu. Jej realizacja poprawi jakość połączenia drogowego centrum Szczecina oraz północnych i zachodnich części miasta z istniejącą autostradą A6, a za jej pośrednictwem z pozostałą częścią Polski poprzez wybudowaną drogę S3 oraz z Niemcami.
Parametry techniczne
klasa drogi: GP
liczba jezdni i pasów ruchu:2x2
szerokość pasa ruchu:3,50 m
szerokość pasa awaryjnego: brak pasów awaryjnych
szerokość poboczy: 0,75 m
obciążenie: 115kN/oś
Obiekty inżynierskie
wiadukt drogowy: 2
Węzły
- Węzeł Przecław
Ochrona środowiska
Szczelny system odwodnienia
Płotki naprowadajace dla płazów
Nasadzenia zieleni ochronnej