W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Wstecz

DK13 obwodnica Warzymic i Przecławia - etap I

Podstawowe informacje
Nr drogi
DK13
Nazwa odcinka
obwodnica Warzymic i Przecławia - etap I
Długość
4,20 km
Lata realizacji
2021-2023
System realizacji
Optymalizuj i buduj
Wartość umowy na roboty budowlane
85 972 522,80 zł
Oddział GDDKiA
Szczecin

Etapy zrealizowane

  • Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe o wyższym stopniu szczegółowości wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
    Data podpisania umowy
    15 listopada 2017 r.
    Wykonawca
    DiM Pracownia Projektowa Dróg i Mostów
    Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
    Data złożenia wniosku
    10 lipca 2010 r.
    Data wydania decyzji
    6 grudnia 2012 r.
    Organ wydający
    Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Szczecinie
  • lupa z elementami powiązanymi ze sobą wewnątrz
    Nadzór inwestorski
    NBQ Sp. z o.o.
    grafika przedstawiająca mężczyznę w kasku ochronnym i łopatą w ręku
    Wykonawca - projekt i budowa
    Budimex S.A.
    ikona kalendarza
    Data podpisania umowy z wykonawcą
    25 marca 2021 r.
    Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej
    Data złożenia wniosku
    2 stycznia 2019 r.
    Data wydania decyzji
    26 września 2019 r.
    Organ wydający
    Wojewoda Zachodniopomorski
Opis inwestycji

W stanie istniejącym droga posiada przekrój jednojezdniowy dwupasmowy, przy czym na odcinku od ronda Hakena do węzła Kołbaskowo jest to przekrój z bitumicznymi poboczami o łącznej szerokości nawierzchni bitumicznej 11 m, natomiast na południe od węzła Szczecin Zachód jest to przekrój o szerokości nawierzchni bitumicznej 7m. Istniejący stan techniczny przedmiotowego odcinka nie spełnia wymagań stawianych dla dróg klasy GP.W chwili obecnej głównymi problemami są brak płynności oraz wysokie natężenie ruchu jak również niezadawalający stan nawierzchni. Inwestycja ma za zadanie nie tylko odciążyć Szczecin z ruchu samochodowego ale przede wszystkim zwiększyć dostępność do regionu poprzez skrócenie czasu przejazdu. Jej realizacja poprawi jakość połączenia drogowego centrum Szczecina oraz północnych i zachodnich części miasta z istniejącą autostradą A6, a za jej pośrednictwem z pozostałą częścią Polski poprzez wybudowaną drogę S3 oraz z Niemcami.

Parametry techniczne 

klasa drogi: GP
liczba jezdni i pasów ruchu:2x2
szerokość pasa ruchu:3,50 m
szerokość pasa awaryjnego: brak pasów awaryjnych
szerokość poboczy: 0,75 m
obciążenie: 115kN/oś

 

Obiekty inżynierskie

wiadukt drogowy: 2

 

Węzły
  1. Węzeł Przecław

 

Ochrona środowiska

Szczelny system odwodnienia 
Płotki naprowadajace dla płazów              
Nasadzenia zieleni ochronnej

 

 

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo zachodniopomorskie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}