W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Wstecz

DK15 obwodnica Koźmina Wielkopolskiego

Podstawowe informacje
Nr drogi
DK15
Nazwa odcinka
obwodnica Koźmina Wielkopolskiego
Długość
5,88 km
Program
Program budowy 100 obwodnic na lata 2020 - 2030
Lata realizacji
2024-2026
System realizacji
Projektuj i buduj
Oddział GDDKiA
Poznań
Wartość umowy
76 207 917,29 zł

Aktualnie realizowany etap

  • Rozwiń tekst

    Realizacja

    lupa z elementami powiązanymi ze sobą wewnątrz
    Nadzór Inwestorski
    EKOCENTRUM – Wrocławski Ośrodek Usług Ekologicznych Sp. z o.o.
    Projekt i Budowa
    umowa podpisana na zaprojektowanie i budowę
    Data podpisania umowy
    5 maja 2022 r.
    Wykonawca
    Konsorcjum firm: Polimex Infrastruktura Sp. z o.o.; Polimex Mostostal S.A.
    Wartość umowy
    76 207 917,29 zł

  • Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe o wyższym stopniu szczegółowości wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
    Data podpisania umowy
    12 lutego 2021 r.
    Wykonawca
    Pracownia Eliton Elżbieta Zbytniewska
    Koncepcja Programowa
    Data podpisania umowy
    12 lutego 2021 r.
    Wykonawca
    Pracownia Eliton Elżbieta Zbytniewska
    Decyzja o Środowiskowych Uwarunkowaniach
    Data złożenia wniosku
    9 czerwca 2021 r.
    Data uzyskania decyzji
    22 września 2021 r.
    Organ wydający
    Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu
  • Projekt i budowa
    Data ogłoszenia przetargu
    30 listopada 2021 r.
Opis inwestycji

 Obwodnica będzie omijać będzie Koźmin Wielkopolski po wschodniej stronie. W ramach inwestycji powstanie nowy odcinek drogi klasy GP (głównej ruchu przyspieszonego) o długości około 6 km.  Dzięki obwodnicy   Koźmina Wielkopolskiego zostanie wyprowadzony ruch tranzytowy, nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości dróg. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego w układzie równoleżnikowym, w szczególności pomiędzy Jarocinem a Trzebnicą, a także pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem. Na tym odcinku DK15 będzie istotnym połączeniem korytarzy dróg ekspresowych S5 i S11.     

Obiekty inżynierskie
  • wiadukt drogowy – 2 szt. 
  • most – 1szt. 
Ochrona środowiska

Przepust o funkcji ekologicznej – 3szt. 

 

 

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo wielkopolskie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}