DK15 obwodnica Nowego Miasta Lubawskiego
- Nr drogi
- DK15
- Nazwa odcinka
- obwodnica Nowego Miasta Lubawskiego
- Długość
- 17,73 km
- Lata realizacji
- 2018-2022
- System realizacji
- Projektuj i buduj
- Wartość umowy na projekt i budowę
- 318 193 128,00 zł
- Wartość dofinansowania
- 303 554 728,87 zł
- Dofinansowano z
- Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
- Oddział GDDKiA
- Olsztyn
- Program
- Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.)
Aktualnie realizowany etap
Etapy zrealizowane
-
Rozwiń tekst
Realizacja
Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowejEtap I- Data złożenia wniosku
- 11 lutego 2016 r. - zmieniony (ostatnia zmiana 3 grudnia 2019 r.)
- Data wydania decyzji
- 6 kwietnia 2016 r. - zmieniony (ostatnia zmiana 27 lipca 2020 r.)
- Organ wydający
- Wojewoda Warmińsko-Mazurski
Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowejEtap II- Data złożenia wniosku
- 30 sierpnia 2019 r. (uzupełniony 18 października 2019 r.)
- Data wydania decyzji
- 29 czerwca 2020 r.
- Organ wydający
- Wojewoda Warmińsko-Mazurski
-
Rozwiń tekst
Przetargi
Projekt i budowa- Data ogłoszenia przetargu
- 30 września 2015 r.
- Data wyboru najkorzystniejszej oferty
- 28 września 2017 r.
-
Rozwiń tekst
Przygotowanie
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach- Data złożenia wniosku
- 23 marca 2010 r.
- Data wydania decyzji
- 30 lipca 2010 r.
- Organ wydający
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie
Opis inwestycji
Parametry techniczne
klasa drogi: GP
liczba jezdni i pasów ruchu: jednojezdniowy 2+1 z barierą linową
szerokość pasa ruchu: 2 x 3,50 + 3,50m
szerokość pasa awaryjnego: 2 x 0,50 m szerokość poboczy: min 1,8 m
obciążenie: 115kN/oś
Obiekty inżynierskie
14 w tym 9 wiaduktów drogowych, 1 most, 4 przejścia dla zwierząt.
Ochrona środowiska
Przejścia dla zwierząt, przepusty i przejścia dla, nasadzenia zieleni projektowanej, ogrodzenia z siatki stalowej, płotki naprowadzające przy przejściach dla, osłony antyolśnieniowe, pochylnie dla w studniach ekrany akustyczne, zbiorniki retencyjne.
Obwodnica jest drogą klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o przekroju 2+1. Inwestycja realizowana była w systemie Projektuj i buduj. Zadaniem wykonawcy, jeszcze przed przystąpieniem do prac budowlanych, było wykonanie dokumentacji projektowej zgodnie z wymaganiami GDDKiA zawartymi w Programie funkcjonalno-użytkowym oraz uzyskanie w imieniu i na rzecz GDDKiA wszelkich wymaganych uzgodnień, pozwoleń, zezwoleń, decyzji niezbędnych do zaprojektowania i zrealizowania inwestycji.
Nowa droga została powiązana z innymi drogami publicznymi poprzez cztery ronda na wysokości miejscowości Brzozie Lubawskie, Kacze Bagno, Nowe Miasto Lubawskie, Bratian. Wybudowanych zostało 14 obiektów inżynierskich: dziewięć wiaduktów, przejście dla zwierząt górne, trzy przejścia dla zwierząt dolne oraz most nad rzeką Wel.