Wstecz

DK15 obwodnica Nowego Miasta Lubawskiego

Podstawowe informacje
Nr drogi
DK15
Nazwa odcinka
obwodnica Nowego Miasta Lubawskiego
Długość
17,73 km
Lata realizacji
2018-2022
System realizacji
Projektuj i buduj
Wartość umowy na projekt i budowę
318 193 128,00 zł
Wartość dofinansowania
303 554 728,87 zł
Dofinansowano z
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
Oddział GDDKiA
Olsztyn
Program
Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.)

Aktualnie realizowany etap

Etapy zrealizowane

  • lupa z elementami powiązanymi ze sobą wewnątrz
    Nadzór inwestorski
    Konsorcjum INKO Consulting Sp. z o. o., MP Sp. z o. o. Sp. k.
    grafika przedstawiająca mężczyznę w kasku ochronnym i łopatą w ręku
    Wykonawca - projekt i budowa
    Konsorcjum PORR S.A, PORR Bau GmbH
    ikona kalendarza
    Data podpisania umowy z wykonawcą
    2 lutego 2018 r.
    Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej
    Etap I
    Data złożenia wniosku
    11 lutego 2016 r. - zmieniony (ostatnia zmiana 3 grudnia 2019 r.)
    Data wydania decyzji
    6 kwietnia 2016 r. - zmieniony (ostatnia zmiana 27 lipca 2020 r.)
    Organ wydający
    Wojewoda Warmińsko-Mazurski
    Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej
    Etap II
    Data złożenia wniosku
    30 sierpnia 2019 r. (uzupełniony 18 października 2019 r.)
    Data wydania decyzji
    29 czerwca 2020 r.
    Organ wydający
    Wojewoda Warmińsko-Mazurski
    symbol koparki
    Zakończenie robót wynikające z umowy
    9 czerwca 2022 r.
  • Projekt i budowa
    Data ogłoszenia przetargu
    30 września 2015 r.
    Data wyboru najkorzystniejszej oferty
    28 września 2017 r.
  • Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
    Data złożenia wniosku
    23 marca 2010 r.
    Data wydania decyzji
    30 lipca 2010 r.
    Organ wydający
    Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie
Opis inwestycji
Parametry techniczne

klasa drogi: GP
liczba jezdni i pasów ruchu: jednojezdniowy 2+1 z barierą linową
szerokość pasa ruchu: 2 x 3,50 + 3,50m
szerokość pasa awaryjnego: 2 x 0,50 m szerokość poboczy: min 1,8 m

obciążenie: 115kN/oś

Obiekty inżynierskie

14 w tym 9 wiaduktów drogowych, 1 most, 4 przejścia dla zwierząt.

Ochrona środowiska

Przejścia dla zwierząt, przepusty i przejścia dla, nasadzenia zieleni projektowanej, ogrodzenia z siatki stalowej, płotki naprowadzające przy przejściach dla, osłony antyolśnieniowe, pochylnie dla w studniach ekrany akustyczne, zbiorniki retencyjne.

 

Obwodnica jest drogą klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o przekroju 2+1. Inwestycja realizowana była w systemie Projektuj i buduj. Zadaniem wykonawcy, jeszcze przed przystąpieniem do prac budowlanych, było wykonanie dokumentacji projektowej zgodnie z wymaganiami GDDKiA zawartymi w Programie funkcjonalno-użytkowym oraz uzyskanie w imieniu i na rzecz GDDKiA wszelkich wymaganych uzgodnień, pozwoleń, zezwoleń, decyzji niezbędnych do zaprojektowania i zrealizowania inwestycji.
Nowa droga została powiązana z innymi drogami publicznymi poprzez cztery ronda na wysokości miejscowości Brzozie Lubawskie, Kacze Bagno, Nowe Miasto Lubawskie, Bratian. Wybudowanych zostało 14 obiektów inżynierskich: dziewięć wiaduktów, przejście dla zwierząt górne, trzy przejścia dla zwierząt dolne oraz most nad rzeką Wel.

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo warmińsko-mazurskie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}