DK15/DK25 obwodnica Strzelna
- Nr drogi
- DK15/DK25
- Nazwa odcinka
- obwodnica Strzelna
- Planowane lata realizacji
- 2029-31
- Program
- Program budowy 100 obwodnic na lata 2020 - 2030
- System realizacji
- Projektuj i buduj
- Oddział GDDKiA
- Bydgoszcz
Aktualnie realizowany etap
Opis inwestycji
W miejscowości Strzelno zbiegają się trzy drogi krajowe tj.: drogi nr 15, 25 oraz 62. Cały ruch samochodowy a także ruch tranzytowy przebiega przez teren miasta o luźnej i zwartej zabudowie. Ruch ten powoduje określone ujemne skutki zarówno dla samych mieszkańców jak i dla użytkowników dróg.
W ramach istniejących przebiegów dróg przez teren miasta ze względów terenowych, nie ma możliwości przebudowy istniejącego układu komunikacyjnego z jego dostosowaniem do wymaganych przepisami parametrów w sposób eliminujący problemy istniejącego stanu ruchowego. Tym samym możliwości zmniejszenia uciążliwości spowodowanych przez ruch samochodowy oraz możliwości polepszenia jego bezpieczeństwa są ograniczone.
Inwestycja planowana jest po nowym śladzie.
W związku z przebiegiem istniejących DK 15, DK 25 i DK 62 oraz w związku z lokalizacją drogi wojewódzkiej DW 255 po północnej stronie miejscowości na aktualnym etapie zakłada się zgodnie z ww. STEŚ przebieg północny obwodnicy. Zakłada się również maksymalne wykorzystanie wybudowanego w ramach Rozbudowy DK 62 Strzelno Kobylniki ronda na skrzyżowaniu DK15, DK25 i DK62 po północnej stronie miejscowości.
Inwestycja będzie realizowana z pełnym wyposażeniem w urządzenia bezpieczeństwa ruchu, ochrony środowiska oraz obejmuje przebudowę (budowę) urządzeń towarzyszących. W zależności od potrzeb, które zostaną zidentyfikowane na etapie przygotowania inwestycji zakres inwestycji będzie obejmować również realizację innych obiektów tj.: uzbrojenie terenu, w tym: urządzenia energetyczne, telekomunikacyjne, sanitarne, gazowe, kanalizacja deszczowa i sanitarna, wodociągi, ropociągi, urządzenia melioracyjne, oświetlenie, urządzenia p/ppoż., stacje ważenia pojazdów, jak również urządzenia ochrony środowiska tj.: pasy zieleni ochronnej, wały ziemne, ogrodzenie odcinka siatką, przejścia dla zwierząt, budowę zbiorników osadowo – retencyjnych i osadowo – filtracyjnych, piaskowników, separatorów, budowę ekranów akustycznych i urządzeń podczyszczających oraz innych elementów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania drogi.
Parametry techniczne
klasa drogi: GP
liczba jezdni i pasów ruchu: 1x2
szerokość pasa ruchu: 3,50 m
szerokość pasa awaryjnego: nie dotyczy
szerokość poboczy: 1,5 m
obciążenie: 11,5. ton/oś