W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Wstecz

DK15/DK25 obwodnica Strzelna

Podstawowe informacje
Nr drogi
DK15/DK25
Nazwa odcinka
obwodnica Strzelna
Planowane lata realizacji
2029-31
Program
Program budowy 100 obwodnic na lata 2020 - 2030
System realizacji
Projektuj i buduj
Oddział GDDKiA
Bydgoszcz

Aktualnie realizowany etap

  • Rozwiń tekst

    Przygotowanie

    Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej
    Podpisanie umowy
    11 maja 2021 r.
    Wykonawca
    Konsorcjum TRAKT Sp. z o. o. Sp. K. (lider) TRAKT Sp. z o. o. (partner)

 Opis inwestycji 

W miejscowości Strzelno zbiegają się trzy drogi krajowe tj.: drogi nr 15, 25 oraz 62. Cały ruch samochodowy a także ruch tranzytowy przebiega przez teren miasta o luźnej i zwartej zabudowie. Ruch ten powoduje określone ujemne skutki zarówno dla samych mieszkańców jak i dla użytkowników dróg.

W ramach istniejących przebiegów dróg przez teren miasta ze względów terenowych, nie ma możliwości przebudowy istniejącego układu komunikacyjnego z jego dostosowaniem do wymaganych przepisami parametrów w sposób eliminujący problemy istniejącego stanu ruchowego. Tym samym możliwości zmniejszenia uciążliwości spowodowanych przez ruch samochodowy oraz możliwości polepszenia jego bezpieczeństwa są ograniczone.

Inwestycja planowana jest po nowym śladzie. 

W związku z przebiegiem istniejących DK 15, DK 25 i DK 62 oraz w związku z lokalizacją drogi wojewódzkiej DW 255 po północnej stronie miejscowości na aktualnym etapie zakłada się zgodnie z ww. STEŚ przebieg północny obwodnicy. Zakłada się również maksymalne wykorzystanie wybudowanego w ramach Rozbudowy DK 62 Strzelno Kobylniki ronda na skrzyżowaniu DK15, DK25 i DK62 po północnej stronie miejscowości.

Inwestycja będzie realizowana z pełnym wyposażeniem w urządzenia bezpieczeństwa ruchu, ochrony środowiska oraz obejmuje przebudowę (budowę) urządzeń towarzyszących. W zależności od potrzeb, które zostaną zidentyfikowane na etapie przygotowania inwestycji zakres inwestycji będzie obejmować również  realizację innych obiektów tj.: uzbrojenie terenu, w tym: urządzenia energetyczne, telekomunikacyjne, sanitarne, gazowe, kanalizacja deszczowa i sanitarna, wodociągi, ropociągi, urządzenia melioracyjne, oświetlenie, urządzenia p/ppoż., stacje ważenia pojazdów, jak również urządzenia ochrony środowiska tj.: pasy zieleni ochronnej, wały ziemne, ogrodzenie odcinka siatką, przejścia dla zwierząt, budowę zbiorników osadowo – retencyjnych i osadowo – filtracyjnych, piaskowników, separatorów, budowę ekranów akustycznych i urządzeń podczyszczających oraz innych elementów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania drogi. 

Parametry techniczne

klasa drogi: GP
liczba jezdni i pasów ruchu:  1x2 
szerokość pasa ruchu: 3,50 m
szerokość pasa awaryjnego: nie dotyczy
szerokość poboczy: 1,5 m
obciążenie: 11,5. ton/oś 

 

 

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo kujawsko-pomorskie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}