DK22 obwodnica Starogardu Gdańskiego
- Numer drogi
- DK22
- Nazwa odcinka
- obwodnica Starogardu Gdańskiego
- Długość
- 16,1 km
- Program
- Program budowy 100 obwodnic na lata 2020 - 2030
- Oddział GDDKiA
- Gdańsk
Aktualny stan realizacji
Opis inwestycji
Podstawowym celem budowy obwodnicy Starogardu Gdańskiego jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 22. Chodzi przede wszystkim o intensywny ruch regionalny ale także ruch tranzytowy.
Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Starogardzie Gdańskim. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwa przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Parametry techniczne
klasa drogi: GP
liczba jezdni i pasów ruchu:
szerokość pasa ruchu: 3,5 m
szerokość pasa awaryjnego: brak
szerokość poboczy: min. 1,25 m
obciążenie: ton/oś: 11,5
Obiekty inżynierskie
Wiadukty drogowe -10 szt., mosty – 2 szt., przepusty i przejścia ekologiczne zintegrowane -1 szt., przejścia dla zwierząt – 2 szt.
Węzły
- Starogard Zachód
- Starogard Południe
- Jabłowo
- Starogard Wschód
Ochrona środowiska
Przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym, budowa ekranów akustycznych i nasadzenia zieleni izolacyjnej, zespoły podczyszczające wody opadowe z jezdni, zbiorniki retencyjne/infiltracyjne.