DK25 obwodnica Kamienia Krajeńskiego i Sępólna Krajeńskiego
- Nr drogi
- DK25
- Nazwa odcinka
- obwodnica Kamienia Krajeńskiego i Sępólna Krajeńskiego
- Długość (obw. Sępólna Krajeńskiego)
- 6,4 km
- Długość (obw. Kamienia Krajeńskiego)
- 2,5 km
- Lata realizacji
- 2026-28
- Program
- Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.)
- System realizacji
- Projektuj i buduj
- Oddział GDDKiA
- Bydgoszcz
Aktualny etap
Etapy zrealizowane
-
Rozwiń tekst
Przygotowanie
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniachobwodnica Sępólna Krajeńskiego- Data złożenia wniosku
- -
- Organ wydający
- Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Bydgoszczy
- Data wydania decyzji
- 24 września 2021 r.
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniachobwodnica Kamienia Krajeńskiego- Data złożenia wniosku
- -
- Organ wydający
- Burmistrz Kamienia Krajeńskiego
- Data wydania decyzji
- 20 kwietnia 2021 r.
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe o wyższym stopniu szczegółowości wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach- Data podpisania umowy
- 22 marca 2016 r.
- Wykonawca
- Getinsa Polska (lider); Getinsa – Payma S. L. (partner)
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe o wyższym stopniu szczegółowości wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniachobwodnica Kamienia Krajeńskiego- Data podpisania umowy
- 22 marca 2016 r.
- Wykonawca
- TPF
Opis inwestycji
Odcinki istniejącej DK 25 przebiegają poza terenem zabudowanym, przez tereny podmiejskie oraz przez tereny zabudowane miasta Kamień Krajeński.
Droga posiada bardzo niskie parametry techniczne, nie jest przystosowana do prowadzenia ruchu tranzytowego, w tym ciężkiego i nie ma możliwości jej przebudowy tak, aby spełniała parametry drogi klasy GP. Obecny przebieg drogi krajowej nr 25 przez miasto jest konfliktogenny, a powoduje to ruch tranzytowy stwarzający potencjalne zatory, wypadki i kolizje oraz potencjalne zagrożenia środowiska związane z transportem materiałów niebezpiecznych i rzeczywiste związane przede wszystkim z hałasem i w mniejszym stopniu skażeniem powietrza.
Inwestycja zlokalizowana jest w województwie kujawsko-pomorskim, powiat sępoleński, gmina Kamień Krajeński.
Każdy zaproponowany wariant obwodnicy przebiega po zachodniej stronie miasta, przebiega przez tereny rolnicze, łąki, sporadycznie przy zabudowie mieszkaniowej o niskiej intensywności oraz przecina dolinę rzeki Kamionki, co stwarza konieczność budowy obiektu mostowego nad doliną i dostosowanie odpowiednio niwelety drogi do istniejących warunków.
W wariancie rekomendowanym planuje się podłączenie obwodnicy do istniejącego, planowanego do przebudowy ronda, łączącego drogę krajową nr 25 i drogi powiatowe nr 1105C Dąbrowa - Kamień Krajeński oraz 1104C Stare Gronowo -Witkowo-Kamień Krajeński.
Parametry techniczne
klasa drogi: GP
liczba jezdni i pasów ruchu: 1x2
szerokość pasa ruchu: 3,5 m
szerokość pasa awaryjnego:
szerokość poboczy
obciążenie: 11,5. ton/oś