W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Wstecz

DK25 obwodnica Nowej Wsi Wielkiej

Podstawowe informacje
Nr drogi
DK25
Nazwa odcinka
obwodnica Nowej Wsie Wielkiej
Długość
6,4 km
System realizacji
Projektuj i buduj
Planowane lata realizacji
2028-30
Program
Program budowy 100 obwodnic na lata 2020 - 2030
Oddział GDDKiA
Bydgoszcz

Aktualnie realizowany etap

  • Rozwiń tekst

    Przygotowanie

    Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
    Data złożenia wniosku
    7 sierpnia 2024 r.
    Organ wydający
    Wójt Gminy Nowa Wieś Wielka
    Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej
    Podpisanie umowy
    2 czerwca 2021 r.
    Wykonawca
    Konsorcjum TRAKT Sp. z o.o. Sp.k. TRAKT Sp. z o.o.

Opis inwestycji

Przez miejscowość Nowa Wieś Wielka przebiega droga krajowa nr 25. Cały ruch samochodowy a także ruch tranzytowy przebiega przez teren miasta o luźnej zabudowie. Ruch ten powoduje określone ujemne skutki zarówno dla samych mieszkańców jak i dla użytkowników dróg.
W ramach istniejących przebiegów dróg przez teren miasta ze względów terenowych, nie ma możliwości przebudowy istniejącego układu komunikacyjnego z jego dostosowaniem do wymaganych przepisami parametrów w sposób eliminujący problemy istniejącego stanu ruchowego. Tym samym możliwości zmniejszenia uciążliwości spowodowanych przez ruch samochodowy oraz możliwości polepszenia jego bezpieczeństwa są ograniczone.

Inwestycja planowana jest po nowym śladzie. W związku z zagospodarowaniem terenów w rejonie miejscowości tj. od strony wschodniej bazy paliw oraz linii kolejowej wraz z układem bocznic kolejowych obsługujących obiekt w praktyce lokalizacja obwodnicy od strony wschodniej jest wykluczona – wystąpiłaby koniczność budowy znacznej wielkości i ilości obiektów inżynierskich nad kolejami i zostałby znacznie wydłużona trasa. 
Inwestycja będzie realizowana z pełnym wyposażeniem w urządzenia bezpieczeństwa ruchu, ochrony środowiska oraz obejmuje przebudowę (budowę) urządzeń towarzyszących. W zależności od potrzeb, które zostaną zidentyfikowane na etapie przygotowania inwestycji zakres inwestycji będzie obejmować również  realizację innych obiektów tj.: uzbrojenie terenu, w tym: urządzenia energetyczne, telekomunikacyjne, sanitarne, gazowe, kanalizacja deszczowa i sanitarna, wodociągi, ropociągi, urządzenia melioracyjne, oświetlenie, urządzenia p/ppoż., stacje ważenia pojazdów, jak również urządzenia ochrony środowiska tj.: pasy zieleni ochronnej, wały ziemne, ogrodzenie odcinka siatką, przejścia dla zwierząt, budowę zbiorników osadowo – retencyjnych i osadowo – filtracyjnych, piaskowników, separatorów, budowę ekranów akustycznych i urządzeń podczyszczających oraz innych elementów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania drogi. 

Parametry techniczne

klasa drogi: GP
liczba jezdni i pasów ruchu:  1x2 
szerokość pasa ruchu: 3,50 m
szerokość pasa awaryjnego: nie dotyczy
szerokość poboczy: 1,5 m
obciążenie: 11,5. ton/oś 

 

 

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo kujawsko-pomorskie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}