DK28 obwodnica Chełmca i Nowego Sącza
- Nr drogi
- DK28
- Nazwa odcinka
- DK28 obwodnica Chełmca i Nowego Sącza
- Długość
- 1,406 km
- Program
- Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.)
- Lata realizacji
- 2022 - 2023
- System realizacji
- Tradycyjny
- Wartość umowy na realizację
- 49 718 440,18 zł
- Oddział GDDKiA
- Kraków
Etapy zrealizowane
-
Rozwiń tekst
Realizacja
Roboty budowlane- Data podpisania umowy
- 21 grudnia 2021 r.
- Wykonawca
- Swietelsky AG; Swietelsky Rail Polska sp. z o.o.
Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej- Data złożenia wniosku:
- 30.11.2020 r.
- Data wydania decyzji:
- 28.07.2021 r.
- Organ wydający
- Wojewoda Małopolski
-
Rozwiń tekst
Przygotowanie
Koncepcja programowa- Data podpisania umowy
- 20 czerwca 2016 r.
- Wykonawca
- Sweco Engineering Sp. z o.o.
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach- Data złożenia wniosku
- 6 października 2017 r.
- Data wydania decyzji
- 15 kwietnia 2019 r.
- Organ wydający
- Wójt Gminy Chełmiec
Dokumentacja projektowa- Data podpisania umowy
- 26 września 2019 r.
- Wykonawca
- Promost Consulting sp. z o.o. sp. k.
Opis inwestycji
Inwestycja będzie polegać na poprowadzeniu drogi krajowej nr 28 po nowym śladzie omijającym centrum Chełmca, stanowiącym przedłużenie zrealizowanego obejścia Nowego Sącza na terenie miasta na prawach powiatu. Inwestycja jest usytuowana w rejonie potoku Biczyczanka, w granicach obszaru o szczególnym zagrożeniu powodzią. Obwodnica będzie zlokalizowana między dwoma istniejącymi skrzyżowaniami, do których będzie się dowiązywać. Pierwsze zlokalizowane w ciągu dk nr 28 (w ciągu obwodnicy) – ul. Limanowska, drugie zlokalizowane na skrzyżowaniu z drogą powiatową 1551K (ul. Marcinkowicka), stanowiące połączenie z Północną Obwodnicą Nowego Sącza.
Na trasie projektowanej obwodnicy przewiduje się budowę czterech obiektów inżynierskich: 2 mosty nad rzeką Biczyczanką w ciągu dk 28, 1 wiadukt nad ulicą Węgrzynek i 1 wiadukt nad ul. Leśną oraz budowę jezdni dodatkowych oraz zjazdów. Ponadto w ramach zadania planowana jest budowa chodników, kanalizacji deszczowej i oświetlenia skrzyżowań, wykonanie elementów organizacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego w tym barier i barieroporęczy energochłonnych oraz wygrodzeń chodnikowych. Przewiduje się również budowę ekranów akustycznych oraz przebudowę istniejących sieci uzbrojenia terenu kolidujących z przedmiotową inwestycją.
Parametry techniczne
klasa drogi: GP
liczba jezdni i pasów ruchu: 1x2
szerokość pasa ruchu: 3.50 m
szerokość pasa awaryjnego: -
szerokość poboczy: min. 2.00 m
obciążenie: 11.5 ton/oś
Obiekty inżynierskie
2 mosty pełniące funkcje przejść dla zwierząt, 2 wiadukty oraz pozostałe obiekty inżynierskie (przepusty pełniące funkcje odwodnieniowe) w zależności od potrzeb.
Ochrona środowiska
Szczelny system odwodnienia - kanalizacja deszczowa i odcinki rowów uszczelnionych zakończone układami oczyszczania (osadniki i separatory), ekrany akustyczne, rowy trawiaste, 2 mosty pełniące funkcje przejść dla zwierząt, ekrany przeciwolśnieniowe, płotki naprowadzające, nasadzenia drzew i krzewów.