DK28 obwodnica Sanoka - II etap
- Nr drogi
- DK28
- Nazwa odcinka
- obwodnica Sanoka - II etap
- Długość
- 3 km
- Program
- Program budowy 100 obwodnic na lata 2020 - 2030
- Lata realizacji
- 2024 - 2028
- System realizacji
- Projektuj i buduj
- Oddział GDDKiA
- Rzeszów
Aktualnie realizowany etap
-
Rozwiń tekst
Przetarg
Projekt i budowa- Data ogłoszenia przetargu
- 21 sierpnia 2023 r.
- Data wyboru najkorzystniejszej oferty
- 15 marca 2024 r.
-
Rozwiń tekst
Przygotowanie
Koncepcja programowa- Data podpisanie umowy
- 23 sierpnia 2021 r.
- Wykonawca
- Sweco Polska
Opis inwestycji
Przebieg Etapu II obwodnicy, będzie zgodny z przebiegiem wariantu 8B SK (w wersji ze skrzyżowaniami), dla którego Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Rzeszowie wydał decyzję znak: WOOŚ.4200.15.2013.AH-88 z dnia 10 lipca 2014 r. ustalającą środowiskowe uwarunkowania przedsięwzięcia pn.: „Budowa obwodnicy miasta Sanok w ciągu drogi krajowej nr 28 Zator – Medyka”, utrzymaną w mocy ze zmianami decyzją Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska znak: DOOŚ-oaI.4210.33.2014.ADK.20 z dnia 18 maja 2015 r.
Zakłada się że rozwiązania projektowe będą mieścić się w granicach terenu określonego na mapach ewidencyjnych, stanowiących załącznik do DŚU.
Początek projektowanego odcinka rozpoczyna się tuż za Rondem nr 3 w km 6+699.14, gdzie kończy swój bieg I Etap obwodnicy Sanok. Dalej trasa obwodnicy na odcinku ~ 1 km przebiegać będzie w kierunku południowo – zachodnim „po śladzie” istniejącej DK-84.
Następnie trasa projektowanej obwodnicy biec będzie nowym śladem w kierunku północno – wschodnim, przekraczając linię kolejową nr 108 oraz rzekę San i włączając się do istniejącej drogi krajowej nr 28 (ul. Przemyska) w miejscowości Bykowce.
Parametry techniczne
klasa drogi: G i GP
liczba jezdni i pasów ruchu: 1X2
szerokość pasa ruchu: 3,5m
szerokość pasa wielofunkcyjnego - 3,5 m
szerokość pasa awaryjnego: brak
szerokość poboczy: 1,0 m (utwardzonego), min. 0,75 m (gruntowe ulepszone)
obciążenie: 115 kN/oś
szerokość poboczy o naw. twardej - 0,5 m (na odcinku od km 6+822 do km ok. 7+713, tj. do ronda nr 1); 0,75 m (poza terenem zabudowy); 0,5 m (na terenie zabudowy, tj. odcinku za rondem nr 2)
szerokość pobocza gruntowego: 0,75 m lub większa, jeśli wynika to z warunków usytuowania urządzeń organizacji ruchu, bezpieczeństwa ruchu drogowego lub ochrony środowiska i odwodnienia
obciążenie: 115 kN/oś
Obiekty inżynierskie
Obiekt PZDM-1 w km 7+053,25
Obiekt MD-1 w km 7+891,55
Obiekt MD-2 w km 8+371,61
Obiekt MD-3 w km 0+105,45 (DK84)
Obiekt PD-2 w km 8+096,31
Obiekt PD-4 w km 0+171,76 (DK84)
Obiekt PDZM-3 w km 9+086,61
Mur oporowy MO-2
Ochrona środowiska
- Ekrany akustyczne dł. ok 1 800 m.
- Przejścia dla zwierząt