W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Wstecz

DK44 obwodnica Oświęcimia

Podstawowe informacje
Nr drogi
DK44
Nazwa odcinka
obwodnica Oświęcimia
Długość
9,04 km
Nazwa inwestycji
Budowa drogi S1 Kosztowy - Bielsko-Biała
Lata realizacji
2022-2026
Program
Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.)
System realizacji
Projektuj i buduj
Wartość umowy na projekt i budowę
500 412 065,43 zł
Wartość dofinansowania
399 369 545,02 zł
Dofinansowano z
Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
Oddział GDDKiA
Kraków

Aktualnie realizowany etap

  • Rozwiń tekst

    Realizacja

    lupa z elementami powiązanymi ze sobą wewnątrz
    Nadzór inwestorski
    Lafrentz Polska Sp. z o.o.
    grafika przedstawiająca mężczyznę w kasku ochronnym i łopatą w ręku
    Wykonawca - projekt i budowa
    Budimex SA
    ikona kalendarza
    Data podpisania umowy z wykonawcą
    10 lipca 2020 r.
    Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej
    Data złożenia wniosku
    10 maja 2021 r.
    Organ wydający:
    Wojewoda Małopolski
    Data wydania decyzji
    18 października 2022 r.
    symbol koparki
    Zakończenie robót wynikające z umowy
    maj 2026 r.

Etapy zrealizowane

  • Projekt i budowa
    Data ogłoszenia przetargu
    30 grudnia 2019 r.
    Data wyboru najkorzystniejszej oferty
    18 maja 2020 r.
  • Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe
    Data podpisania umowy
    26 października 2011 r.
    Wykonawca
    KV Projekty Inżynieryjne i Architektoniczne Sp. z o.o.
    Koncepcja programowa
    Data podpisania umowy
    22 listopada 2017 r.
    Wykonawca
    Multiconsult Polska Sp. z o.o.
    Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
    Data złożenia wniosku
    12 czerwca 2015 r.
    Organ wydający
    Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Katowicach
    Data wydania decyzji
    30 czerwca 2016 r.
Opis inwestycji

Przedmiotowa inwestycja polega na budowie obwodnicy Oświęcimia w ciągu drogi krajowej nr 44 o parametrach drogi klasy GP o łącznej długości 9,04 km. Inwestycja prowadzona jest w systemie projektuj i buduj. 

Obwodnica odciąży centrum Oświęcimia od ruchu tranzytowego, prowadząc do poprawy warunków życia mieszkańców (zmniejszenie hałasu, natężenia ruchu, bezp.). Realizacja inwestycji przyniesie korzyści dla użytkowników drogi takie jak: zwiększenie prędkości podróży, poprawa warunków ruchu, bezp. i komfortu jazdy. Pozostające rezerwy przepustowości umożliwią obsługę kluczowych relacji w całym horyzoncie prognozy.

Inwestycja przebiega po południowo-zachodniej stronie miejscowości Oświęcim. Początek obwodnicy Oświęcimia znajduje się w km proj. 0+669,70 na styku z łącznicą węzła Oświęcim wykonywanego w ramach innego projektu. Koniec projektowanej obwodnicy i jej połączenie z istniejącą drogą krajową nr 44 (ul. Zatorska) zlokalizowano w km proj. 9+713,98.

Parametry techniczne

klasa drogi: GP
liczba jezdni i pasów ruchu:  2x2
szerokość pasa ruchu: 3,5 m
szerokość poboczy: 1,5 m
obciążenie: max 11,5 ton/oś 

Obiekty inżynierskie

3 mosty (nad rzeką Wisłą, Soła i Młynówką), 1 - wiadukt kolejowy, 1 – przejazd gospodarczy.

Ochrona środowiska
  • ekrany akustyczne, ekrany ziemne i wały ziemne,
  • przejścia dla zwierząt,
  • system odprowadzania wód deszczowych z powierzchni dróg (w tym: rowy drogowe, odcinki grawitacyjnej kanalizacji deszczowej, system tłoczny z pompowniami i odcinkami kanalizacji tłocznej, zastosowanie zbiorników retencyjnych otwartych),
  • urządzenia podczyszczające wodę deszczową spływającą z projektowanego pasa drogowego do odbiorników takich jak istniejące cieki lub projektowane zbiorniki wód deszczowych.

Zestawienie logotypów FEnIKS 

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo śląskie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}