DK50/DK79 obwodnica Góry Kalwarii
Podstawowe informacje
- Nr drogi
- DK50/DK79
- Nazwa odcinka
- obwodnica Góry Kalwarii
- Długość
- 8,96 km
- Lata realizacji
- 2016-2020
- System realizacji
- Projektuj i buduj
- Dofinansowano z
- Program Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020
- Oddział GDDKiA
- Warszawa
Etapy zrealizowane
-
Rozwiń tekst
Realizacja
Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej- Data złożenia wniosku
- 17 grudnia 2018 r. (ostateczna)
- Organ wydający
- Minister Inwestycji i Rozwoju (ostateczna)
- Data wydania decyzji
- 26 marca 2019 r. (ostateczna)
Opis inwestycji
Realizacja obwodnicy Góry Kalwarii jest inwestycją o znaczeniu krajowym. Została ona zaliczona do ważnych zadań rządowych. Konieczność jej budowy wynikła z potrzeby wyprowadzenia ruchu ciężkiego i tranzytowego poza centrum miasta. Istniejący układ komunikacyjny w Górze Kalwarii nie był w stanie przenieść gwałtownie zwiększającego się ruchu samochodowego, szczególnie w weekendy, stąd konieczność budowy obwodnicy. Obwodnica przebiega po południowo-zachodniej stronie miasta Góra Kalwaria.
Parametry techniczne
- klasa drogi: GP
- liczba jezdni i pasów ruchu: 2x2
- szerokość pasa ruchu: 3,50 m
- szerokość pasa awaryjnego: 2,00 m
- szerokość poboczy: 0,75÷2,25 m
- obciążenie: 11,5 t/oś
Obiekty inżynierskie
- Wiadukty drogowe (WD): 12 szt.
- Estakady (ES): 2 szt.
- Most przez rzekę (MD): 1 szt.
- Wiadukt drogowy nad koleją (WDk): 1 szt.
- Tunel dla pieszych (PP): 1 szt.
Węzły
- Węzeł Kąty
- Węzeł Marianki
- Węzeł Stadion
Obwody utrzymania drogi
- OUD w Górze Kalwarii
Ochrona środowiska
- Ekrany akustyczne pochłaniające: 16 szt.
- Ekrany akustyczne przeźroczyste: 3 szt.
- Zbiorniki retencyjne: 14 szt.
- Zbiorniki retencyjno-grawitacyjne: 9 szt.