DK51 obwodnica Olsztyna i Dywit
- Nr drogi
- DK51
- Nazwa odcinka
- obwodnica Olsztyna i Dywit
- Długość
- ok. 20 km
- Program
- Program budowy 100 obwodnic na lata 2020 - 2030
- Lata realizacji
- 2026-30
- Oddział GDDKiA
- Olsztyn
Aktualnie realizowany etap
Opis inwestycji
Na etapie Studium korytarzowego zostały przeprowadzone analizy mające wskazać, czy przyszła obwodnica będzie biegła w korytarzu po stronie północno-zachodniej czy północno-wschodniej miasta. Zespół oceny przedsięwzięć inwestycyjnych (ZOPI) ocenił zaprezentowane przez projektantów wyniki Studium korytarzowego pod względem poprawności analiz, zgodności z obowiązującymi przepisami oraz zarządzeniami Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. Przy ocenie uwzględniono także uwarunkowania wynikające z zadań zarządców dróg objętych inwestycją. Decyzją ZOPI do dalszych analiz na etapie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) wskazano warianty O1, O2 oraz O4 w korytarzu zachodnim. Warianty przyjęto z następującymi uwagami:
• w ramach STEŚ należy opracować analizy i prognozy ruchu dla wariantów wybranych do dalszych prac projektowych,
• należy skorygować przebieg wariantu O4 w celu ominięcia terenów znajdujących się w granicach administracyjnych Olsztyna.
Początek obwodnicy we wszystkich wariantach należy zlokalizować na DK51 na końcu obwodnicy Spręcowa (w km 76,91). Obwodnica we wszystkich wariantach powinna kończyć się w rejonie istniejącego ronda na południowej obwodnicy Olsztyna w ciągu DK16, w rejonie miejscowości Kudypy.
Parametry techniczne
klasa drogi: GP
liczba jezdni i pasów ruchu: 1x2 lub 2x2 (zostanie to określone na etapie STEŚ)
szerokość pasa ruchu: 3,5 m
szerokość pasa awaryjnego: 2,0 m
szerokość poboczy: 1,5 m
obciążenie: 11,5 ton/oś