W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Wstecz

DK62 obwodnica Kruszwicy

Podstawowe informacje
Nr drogi
DK62
Nazwa odcinka
obwodnica Kruszwicy
Długość
9,6 km
Program
Program budowy 100 obwodnic na lata 2020 - 2030
Planowane lata realizacji
2029-31
System realizacji
Projektuj i buduj
Oddział GDDKiA
Bydgoszcz

Aktualnie realizowany etap

  • Rozwiń tekst

    Przygotowanie

    Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
    Data złożenia wniosku
    21 października 2024 r.
    Organ wydający
    Burmistrz Kruszwicy
    Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej
    Podpisanie umowy
    11 maja 2021 r.
    Wykonawca
    Konsorcjum TRAKT Sp. z o. o. Sp. K. (lider) TRAKT Sp. z o. o. (partner)

Opis inwestycji 

Przez miejscowość Kruszwica przebiega droga krajowa nr 62. Cały ruch samochodowy, a także ruch tranzytowy przebiega przez teren miasta o luźnej i zwartej zabudowie. Ruch ten powoduje określone ujemne skutki, zarówno dla samych mieszkańców, jak i dla użytkowników dróg. W obrębie miejscowości znajdują się zakłady przemysłowe generujące znaczny ruch pojazdów ciężarowych. 

W ramach istniejących przebiegów dróg przez teren miasta ze względów terenowych, nie ma możliwości przebudowy istniejącego układu komunikacyjnego z jego dostosowaniem do wymaganych przepisami parametrów w sposób eliminujący problemy istniejącego stanu ruchowego. Tym samym możliwości zmniejszenia uciążliwości spowodowanych przez ruch samochodowy oraz możliwości polepszenia jego bezpieczeństwa są ograniczone. Istniejąca droga krajowa na obrzeżach miasta posiada typowy przekrój drogowy z odwodnieniem powierzchniowym z otwartymi rowami. 

W zakresie zadania planuje się zrealizować ciąg główny drogi krajowej w klasie GP o długości około 9,6 km i parametrach przekroju poprzecznego zgodnego z wynikami przeprowadzonych na etapie STES z elementami KP analiz.

Inwestycja planowana jest po nowym śladzie. W związku z lokalizacją od strony południowej miejscowości, jeziora Gopło rozciągającego się kilka km w stronę południową do dalszych analiz przyjęto przebieg północno-wschodni. Niezależnie od powyższego w związku z zagospodarowaniem zachodniej strony miasta (zasadniczo tylko grunty rolne, brak kolizji z zakładami tłuszczowymi, które są zlokalizowane bezpośrednio przy DK 62 w miejscowości) na wstępnym etapie zostanie zweryfikowany przebieg zachodnio południowy.

Inwestycja będzie realizowana z pełnym wyposażeniem w urządzenia bezpieczeństwa ruchu, ochrony środowiska oraz obejmuje przebudowę (budowę) urządzeń towarzyszących. W zależności od potrzeb, które zostaną zidentyfikowane na etapie przygotowania inwestycji zakres inwestycji będzie obejmować również  realizację innych obiektów tj.: uzbrojenie terenu, w tym: urządzenia energetyczne, telekomunikacyjne, sanitarne, gazowe, kanalizacja deszczowa i sanitarna, wodociągi, ropociągi, urządzenia melioracyjne, oświetlenie, urządzenia p/ppoż., stacje ważenia pojazdów, jak również urządzenia ochrony środowiska tj.: pasy zieleni ochronnej, wały ziemne, ogrodzenie odcinka siatką, przejścia dla zwierząt, budowę zbiorników osadowo – retencyjnych i osadowo – filtracyjnych, piaskowników, separatorów, budowę ekranów akustycznych i urządzeń podczyszczających oraz innych elementów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania drogi. 

Parametry techniczne

klasa drogi: GP
liczba jezdni i pasów ruchu:  1x2 
szerokość pasa ruchu: 3,50 m
szerokość pasa awaryjnego: nie dotyczy
szerokość poboczy: 1,5 m
obciążenie: 11,5. ton/oś 

 

 

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo kujawsko-pomorskie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}