W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Wstecz

DK67 obwodnica Lipna

Podstawowe informacje
Nr drogi
DK67
Nazwa odcinka
obwodnica Lipna
Długość
6 km
Program
Program budowy 100 obwodnic na lata 2020 - 2030
Planowane lata realizacji
2030-31
System realizacji
Tradycyjny
Oddział GDDKiA
Bydgoszcz

Etap realizacji

  • Rozwiń tekst

    Przygotowanie

    Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe z elementami koncepcji programowej
    Umowa z wykonawcą dokumentacji
    14 czerwca 2021 r.
    Voessing Polska
    1 722 000,00 zł

Opis inwestycji

Przez miejscowość Lipno przebiegają drogi krajowe nr 10 – z zachodu na wschód po północnej stronie miasta w rejonie podmiejskim i przemysłowo-usługowym oraz nr 67 od drogi krajowej nr 10 na południe i południowy-zachód w stronę Włocławka w ściśle zabudowie miejskiej. Cały ruch samochodowy, a także ruch tranzytowy w kierunku Włocławka przebiega przez teren miasta o zwartej zabudowie. Ruch ten powoduje określone ujemne skutki, zarówno dla samych mieszkańców, jak i dla użytkowników dróg. 

W ramach istniejących przebiegów dróg przez teren miasta ze względów terenowych, nie ma możliwości przebudowy istniejącego układu komunikacyjnego z jego dostosowaniem do wymaganych przepisami parametrów w sposób eliminujący problemy istniejącego stanu ruchowego. Tym samym możliwości zmniejszenia uciążliwości spowodowanych przez ruch samochodowy oraz możliwości polepszenia jego bezpieczeństwa są ograniczone.

Istniejąca droga krajowa na obrzeżach miasta posiada typowy przekrój drogowy z odwodnieniem powierzchniowym otwartymi rowami. DK 67 w centrum miejscowości charakteryzuje się przekrojem ulicznym.

Inwestycja planowana jest po nowym śladzie. W związku z przebiegiem istniejących dróg krajowych nr 10 i nr 67, z zagospodarowaniem przyległego terenu oraz w związku z lokalizacją dróg wojewódzkich nr 558 i nr 559 po stronie wschodniej, na aktualnym etapie zakłada się przebieg południowo-wschodni. Lokalizacja wynika z rozbudowanej istniejącej sieci dróg wojewódzkich i lokalnych po południowo-wschodniej stronie Lipna, co powinno korzystnie wpłynąć na obciążenie miasta ruchem tranzytowym. 

Inwestycja będzie realizowana z pełnym wyposażeniem w urządzenia bezpieczeństwa ruchu, ochrony środowiska oraz obejmuje przebudowę (budowę) urządzeń towarzyszących. W zależności od potrzeb, które zostaną zidentyfikowane na etapie przygotowania inwestycji zakres inwestycji będzie obejmować również  realizację innych obiektów tj.: uzbrojenie terenu, w tym: urządzenia energetyczne, telekomunikacyjne, sanitarne, gazowe, kanalizacja deszczowa i sanitarna, wodociągi, ropociągi, urządzenia melioracyjne, oświetlenie, urządzenia p/ppoż., stacje ważenia pojazdów, jak również urządzenia ochrony środowiska tj.: pasy zieleni ochronnej, wały ziemne, ogrodzenie odcinka siatką, przejścia dla zwierząt, budowę zbiorników osadowo – retencyjnych i osadowo – filtracyjnych, piaskowników, separatorów, budowę ekranów akustycznych i urządzeń podczyszczających oraz innych elementów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania drogi. 

Parametry techniczne

klasa drogi: GP
liczba jezdni i pasów ruchu:  1x2 
szerokość pasa ruchu: 3,50 m
szerokość pasa awaryjnego: nie dotyczy
szerokość poboczy: 1,5 m
obciążenie: 11,5. ton/oś 

 

 

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo kujawsko-pomorskie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}