DK73 obwodnica Dąbrowy Tarnowskiej
- Nr drogi
- DK73
- Nazwa odcinka
- DK73 obwodnica Dąbrowy Tarnowskiej
- Długość
- 6,92 km
- Program
- Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.)
- Lata realizacji
- 2016 - 2021
- System realizacji
- Tradycyjny
- Wartość umowy na projekt
- 3 607 320,00 zł
- Wartość umowy na roboty budowlane
- 102 071 363,02 zł
- Wartość dofinansowania
- 92 219 339,20 zł
- Dofinansowano z
- Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020
- Oddział GDDKiA
- Kraków
Etapy zrealizowane
-
Rozwiń tekst
Realizacja
Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej- Data złożenia wniosku
- 18 września 2019 r.
- Organ wydający
- Wojewoda Małopolski
- Data wydania decyzji
- 19 czerwca 2020 r.
-
Rozwiń tekst
Przetargi
Roboty budowlane - kontynuacja- Data ogłoszenia przetargu
- 23 grudnia 2017
- Data wyboru najkorzystniejszej oferty
- 25 kwietnia 2018 r.
-
Rozwiń tekst
Przygotowanie
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe- Data podpisania umowy
- 14 lipca 2006 r.
- Wykonawca
- Sweco Engineering Sp. z o.o.
Koncepcja programowa- Data podpisania umowy
- 14 lipca 2006 r.
- Wykonawca
- Sweco Engineering Sp. z o.o.
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach- Data złożenia wniosku
- 16 czerwca 2008 r.
- Data wydania decyzji
- 29 kwietnia 2010 r.
- Organ wydający
- Regionalny Dyrektor ochrony Środowiska w Krakowie
Opis inwestycji
Inwestycja obejmuje swym zakresem budowę jednojezdniowej drogi dwupasowej klasy GP o dł. 6,918 km – od km 108+090 do km 115+008, przystosowanej do przenoszenia obciążeń 115kN/oś - stanowiącej obwodnicę miasta Dąbrowa Tarnowska na dk 73, przebudowę i budowę 4 skrzyżowań skanalizowanych typu rondo, budowę 8 obiektów inżynierskich, budowę ciągów pieszych dł. ok. 1.5 km, budowę dróg dojazdowych na dł. ok. 5,7 km, wykonanie 2 zatok postojowych do kontroli pojazdów, budowę ekranów akustycznych, przebudowę urządzeń infrastruktury technicznej.
Parametry techniczne
klasa drogi: GP
liczba jezdni i pasów ruchu: 1x2
szerokość pasa ruchu: 3,5 m
szerokość pasa awaryjnego: brak pasów awaryjnych
szerokość poboczy: 2,5-4,2m
obciążenie: max 11,5 ton/oś
Obiekty inżynierskie
1 most na potoku Bagienica, - 5 wiaduktów drogowych (3 nad drogami i ulicami, 2 nad linią kolejową), - 2 przejścia dla zwierząt.
Ochrona środowiska
Przejścia dla zwierząt, ekrany akustyczne, urządzenia podczyszczające wodę, urządzenia melioracyjne, zieleń, płotki naprowadzające.