DK77 obwodnica Stalowej Woli i Niska
- Nr drogi
- DK77
- Nazwa odcinka
- obwodnica Stalowej Woli i Niska
- Długość
- 15,18 km
- Lata realizacji
- 2017-2021
- System realizacji
- Projektuj i buduj
- Wartość umowy na projekt i budowę
- 223 086 443,30 zł
- Wartość dofinansowania
- 228 394 159,62 zł
- Dofinansowano z
- Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020
- Oddział GDDKiA
- Rzeszów
Etapy zrealizowane
-
Rozwiń tekst
Realizacja
Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej- Data złożenia wniosku
- 31 sierpnia 2018 r.
- Data wydania decyzji
- 19 kwietnia 2019 r.
- Organ wydający
- Wojewoda Podkarpacki
-
Rozwiń tekst
Przetargi
Projekt i budowa- Data ogłoszenia przetargu
- 30 września 2015 r.
- Data wyboru najkorzystniejszej oferty
- 20 czerwca 2017 r.
-
Rozwiń tekst
Przygotowanie
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe- Data podpisania umowy
- 25 maja 2007 r.
- Wykonawca
- ARCADIS PROFIL” Sp. z o.o.
Koncepcja programowa- Data podpisania umowy
- 20 listopada 2013 r.
- Wykonawca
- TRAKT Sp. z o.o. Sp. k.
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach- Data złożenia wniosku
- 31 grudnia 2009 r.
- Data wydania decyzji
- 30 marca 2012 r.
- Organ wydający
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie
Opis inwestycji
Realizowana droga zlokalizowana jest w granicach województwa podkarpackiego, na terenie powiatu stalowowolskiego i niżańskiego, miast Stalowa Wola i Nisko oraz gmin Pysznica i Nisko. Budowa drogi obwodowej Stalowej Woli i Niska w ciągu drogi krajowej nr 77 obejmuje odcinek od Stalowej Woli – skrzyżowanie Trasy Podskarpowej z ul. Chopina do połączenia z projektowaną drogą ekspresową S-19 na terenie gminy Rudnik nad Sanem. Droga krajowa Nr 77 Lipnik – Przemyśl zaliczana jest do podstawowego układu komunikacyjnego Polski. Umożliwia ona dojazd do przejść granicznych południowo wschodniej części kraju (Korczowa, Medyka).
Obecnie DK-77 przebiega przez centrum miasta Stalowa wola oraz tereny gmin Nisko oraz Pysznica. Natężenie ruchu na istniejących DK-77 i DK-19 w rejonie Stalowej Woli i Niska wg Generalnego Pomiaru Ruchu z roku 2010 wynosiło 10,99 tys. pojazdów na dobę (na przejściu przez Stalową Wolę) i 8,74 tys. pojazdów na dobę (na przejściu przez Nisko). Ze względu na stale rosnący ruch pojazdów konieczna jest budowa obwodnicy, która wyprowadzi z miast Stalowej Woli i Niska uciążliwy ruch tranzytowy i wykluczy uciążliwie oddziaływanie na pobliskie otoczenie, a w szczególności na zabudowę mieszkaniową.
Inwestycja obejmuje budowę drogi jednojezdniowej dwupasowej o nawierzchni odpornej na koleinowanie, z węzłem oraz ze skrzyżowaniami jednopoziomowymi i dwupoziomowymi, dwoma łącznikami drogowymi, mostami, wiaduktami, przepustami, drogami obsługującymi przyległy teren, urządzeniami ochrony środowiska oraz przebudowę infrastruktury technicznej kolidującej z inwestycją.
Trasa obwodnicy w wybranym wariancie poprowadzona została po północno – wschodniej stronie miejscowości Stalowa Wola i Nisko. Przebiega na kierunku północ – południowy wschód. Początek projektowanej obwodnicy Stalowej Woli i Niska zlokalizowany został na odcinku istniejącej trasy Podskarpowej w rejonie skrzyżowania z ulicą Chopina. W km 4+666 ul. Podskarpowej w ciągu DK-77 (tj. km 0+000,00 nowoprojektowanej obwodnicy) przewidziana została budowa ronda, stanowiącego połączenie obwodnicy z ulicami Chopina i Podskarpową oraz drogą gminną (w śladzie przyszłej DW Nr 855). Na dalszym odcinku obwodnica przecina tereny ogródków działkowych i dalej kieruje się na południowy wschód, przekraczając tereny elektrowni Stalowa Wola. Na dalszym odcinku przekracza rzekę Barcówka, linię kolejową Nr 66 Zwierzyniec Towarowy – Stalowa Wola Południe oraz krzyżuje się z istniejącą drogą krajową nr 19. Koniec trasy obwodnicy i jej połączenie z istniejącą DK-77 zaplanowano na rondzie wchodzącym w skład węzła „Rudnik”, który powstanie w ramach budowanej równolegle drogi ekspresowej S-19. Inwestycja obejmuje również budowę wylotu z ronda w km 3+400 z odcinkiem łącznika w kierunku istniejącej DK-77 (ulicy Energetyków).
Parametry techniczne
klasa drogi: GP
liczba jezdni i pasów ruchu: 1x2
szerokość pasa ruchu: 3,5m
szerokość pasa awaryjnego:0
szerokość poboczy: 1,5m - 2,50m
obciążenie: 11,5 ton/oś
Obiekty inżynierskie
Mosty i wiadukty w ciągu drogi obwodowej (w tym nad linią kolejową), wiadukty w ciągu dróg powiatowych i gminnych, przepusty, przejścia dla zwierząt, przejście dla pieszych.
Węzły
- Węzeł drogowy typu WC w km 2+350 na połączeniu z ul. Czarnieckiego (droga powiatowa nr 1024R, relacji Pysznica – Stalowa Wola)
Ochrona środowiska
Przejścia dla zwierząt (małych, średnich), szczelny system odwodnienia, ekrany przeciwhałasowe, ekrany akustyczne, pasy zieleni izolacyjnej, rowy trawiaste, zbiorniki retencyjne wraz z ich ogrodzeniem, przejścia dla zwierząt zintegrowane z obiektami mostowymi, przepusty dla płazów.