DK78 obwodnica Pradeł
- Nr drogi
- DK78
- Nazwa odcinka
- obwodnica Pradeł
- Długość
- 2,2 km
- Program
- Program budowy 100 obwodnic na lata 2020 - 2030
- Lata realizacji
- 2024-2026
- System realizacji
- Tradycyjny
- Oddział GDDKiA
- Katowice
Aktualnie realizowany etap
Etapy zrealizowane
-
Rozwiń tekst
Opracowanie dokumentacji projektowej
Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej- Data złożenia wniosku
- 30 września 2022 r.
- Organ wydający
- Wojewoda Śląski
- Data wydania decyzji
- w trakcie wydawania
Dokumentacja projektowa- Data podpisania umowy
- 25 listopada 2020 r.
- Wykonawca
- Gramar Sp. z o.o.
-
Rozwiń tekst
Przygotowanie
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach- Data złożenia wniosku
- 17 marca 2010 r.
- Organ wydający
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Katowicach
- Data wydania decyzji
- 31 maja 2011 r.
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe- Data podpisania umowy
- 31 marca 2008 r.
- Wykonawca
- Konsorcjum – TEBODIN-SAP Sp z o.o.; Dopravoprojekt a.s.
Opis inwestycji
Przedmiotem inwestycji jest budowa obwodnicy m. Pradła w ciągu drogi krajowej nr 78. Od km 139+0300 do km 141+600 wraz z infrastrukturą techniczną związaną z drogą krajową oraz infrastrukturą techniczną nie związana z drogą krajową. Przedmiotowy odcinek drogi krajowej nr 78 zlokalizowany jest w województwie śląskim, na terenie powiatu zawierciańskiego w granicach administracyjnych gminy Kroczyce. Początek opracowania przewiduje się w km 139+300 trasy głównej (miejsce połączenia z zadaniem projektowym „Budowy obwodnicy miejscowości Kroczyce w ciągu drogi krajowej nr 78”), które lokalizacyjnie znajduje się na północ od istniejącego przebiegu DK78 przed miejscowością Pradła (km istniejącej drogi nr 78, 141+200). Koniec opracowania umiejscowiony jest w km 141+600 (km istniejącej drogi nr 78, 143+900), gdzie trasa obwodnicy połączy się z dalszym przebiegiem DK78.
Parametry techniczne
klasa drogi: GP
liczba jezdni i pasów ruchu: 1x2
szerokość pasa ruchu: 3,5m
szerokość pasa awaryjnego: –
szerokość poboczy: min 1,50 m
obciążenie: ton/oś: 115 kN/oś
Obiekty inżynierskie
4 obiekty inżynierskie
Ochrona środowiska
Przejścia dla zwierząt (małych, średnich i dużych), ekrany akustyczne, pasy zieleni izolacyjnej, rowy trawiaste, zbiorniki retencyjne, przejście dla zwierząt zintegrowane z obiektem mostowym nad rzeką Krztynią.