Powrót

Mamy ZRID dla ostatniego odcinka S7 na północ od Krakowa

16.09.2022

Wojewoda Małopolski wydał najważniejszy dokument umożliwiający budowę drogi ekspresowej S7 Miechów - Szczepanowice, czyli decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Pozwala on też na rozpoczęcie procedur związanych z wypłatą odszkodowań za przejęte pod budowę drogi nieruchomości. W najbliższym czasie przekażemy plac budowy wykonawcy.

Infograf

Zakres inwestycji

Odcinek Miechów - Szczepanowice jest ostatnim pomiędzy Warszawą i Krakowem, który czeka na rozpoczęcie prac. W ramach inwestycji wybudowany zostanie ciąg główny drogi ekspresowej S7 o długości ok. 5,3 km. Przebudowane będą istniejące drogi kolidujące z drogą ekspresową, z uwzględnieniem zmian w ich przebiegu. Powstanie też infrastruktura dla pieszych oraz przejazdy i wjazdy awaryjne na S7.  

 

Wzniesione zostanie pięć wiaduktów, a jeden z nich będzie też pełnił funkcję przejścia dla zwierząt. Powstanie system odwodnienia terenu, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające i zbiorniki retencyjne. Do wykonania są także urządzenia ochrony środowiska, w tym zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym na przejścia dla zwierząt, zieleń i ogrodzenie drogi ekspresowej. 

Przebudowane zostaną urządzenia i sieci istniejącej infrastruktury pod- i nadziemnej. Powstanie oświetlenie oraz zasilająca sieć energetyczna i urządzenia bezpieczeństwa ruchu. 

Od północy odcinek S7 Miechów - Szczepanowice połączony zostanie z węzłem Miechów, budowanym w ramach odcinka Moczydło - Miechów, natomiast od południa z węzłem Szczepanowice, wybudowanym już w ramach odcinka S7 Szczepanowice - Widoma.  

Termin i koszt realizacji

Zgodnie z umową zakończenie prac na tym odcinku powinno nastąpić w sierpniu 2024 r. 

Koszt prac wyniesie ponad 162,4 mln zł. Środki finansowe pochodzą z Krajowego Funduszu Drogowego. 

Kalendarium:

29 czerwca 2017 r. - rozpoczęcie prac nad Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) 

17 sierpnia 2018 r. - złożenie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej (DŚU) 

12 listopada 2019 r. - uzyskanie DŚU  

16 grudnia 2019 r. - postanowienie Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Krakowie (RDOŚ) o nadaniu DŚU rygoru natychmiastowej wykonalności 

29 kwietnia 2020 r. - ogłoszenie przetargu na projekt i budowę 

10 grudnia 2020 r. - wybór najkorzystniejszej oferty 

8 lutego 2021 r. - podpisanie umowy na projekt i budowę z konsorcjum: FABE POLSKA (lider) i SP SINE MIDAS STROY (partner) 

8 grudnia 2021 r. - złożenie wniosku o wydanie decyzji ZRID do Wojewody Małopolskiego 

S7 od Krakowa na północ

Odcinek Miechów - Szczepanowice jest częścią ponad 55-kilometrowej trasy S7, która została podzielona na krótsze odcinki realizacyjne:  

  • Moczydło - Miechów, dł. 18,7 km 
  • Miechów - Szczepanowice, dł. 5,3 km 
  • Szczepanowice - Widoma, dł. 13,1 km 
  • Widoma - Kraków (z włączeniem do węzła Kraków Nowa Huta), dł. 18,3 km 

Trwa budowa odcinka S7 Moczydło - Miechów. Aktualnie zaawansowanie prac na tym odcinku wynosi 66 proc. Zakończenie budowy przewidywane jest w przyszłym roku. 

Budowa ponad 13-kilometrowego odcinka S7 Szczepanowice - Widoma zakończyła się i droga została oddana do ruchu 4 października 2021 r. Odcinek S7 Widoma - Kraków jest w trakcie realizacji. Aktualne zaawansowanie prac wynosi tu ponad 14 proc. Zakończenie inwestycji planowane jest na IV kwartał 2024 r. 

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}