W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Może ruszać budowa obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego

10.09.2021

Wojewoda Świętokrzyski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego w ciągu drogi krajowej nr 9. Inwestycja jest realizowana od ubiegłego roku w systemie Projektuj i buduj w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych.

Infografika dot. ZRID na realizację obw. Ostrowca Świętokrzyskiego

Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej otwiera drogę do rozpoczęcia procedury przekazania nieruchomości pod drogę, a w konsekwencji do rozpoczęcia robót budowlanych. Wraz z wydaniem decyzji ZRID grunty potrzebne pod jej realizację przechodzą na rzecz Skarbu Państwa, a procedurę szacowania wartości przejętych nieruchomości przeprowadzą biegli rzeczoznawcy pracujący na zlecenie Wojewody Świętokrzyskiego. Po wydaniu przez wojewodę decyzji administracyjnych GDDKiA wypłaci odszkodowania dotychczasowym właścicielom. Więcej o procedurze odszkodowawczej tutaj.

Umowa

Umowę na realizację obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego w ciągu DK9 podpisaliśmy w lipcu 2020 roku. Inwestycję realizuje wyłonione w przetargu konsorcjum firm Fabe Polska (lider) i SP Sine Midas Stroy za 52,9 mln złotych. Wykonawca ma 36 miesięcy na zaprojektowanie i wybudowanie drogi z wyłączeniem okresów zimowych w czasie robót budowlanych. Prace projektowe przebiegły zgodnie z harmonogramem. 

Droga klasy GP

W ramach zadania wybudowany zostanie odcinek jednojezdniowej drogi klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego) o długości około 2,7 km. Pobiegnie ona nowym śladem, od węzła na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 755 do ulicy Opatowskiej w ciągu istniejącej DK stanowiącej wylot z Ostrowca w kierunku Opatowa i Rzeszowa. W ramach inwestycji planowana jest m.in. korekta części węzła, budowa wiaduktu nad drogą powiatową, budowa dwóch mostów oraz ronda w miejscu włączenia nowego przebiegu DK9 w istniejącą trasę. 

Komfort i bezpieczeństwo

Inwestycja przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu, zwiększenia komfortu jazdy zarówno dla kierowców podróżujących tranzytem, jak i zmotoryzowanych z samego Ostrowca, a także zminimalizuje niedogodności związane z korkami i hałasem w centrum miasta. Obecnie DK9 przebiega przez Ostrowiec Świętokrzyski miejskimi ulicami, na których średnie natężenie ruchu przekraczało w 2015 roku 23 tysiące pojazdów na dobę. Dzięki inwestycji możliwe będzie oddzielenie ruchu lokalnego od tranzytowego, który przejmie obwodnica. 

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}