Nowy wiadukt w Bochni coraz bliżej
28.03.2022
Postępują prace na budowie wiaduktu w Bochni nad ul. K. Brodzińskiego w ciągu DK94. Roboty rozpoczęły się pod koniec października 2021 r., a na koniec marca 2022 r. ich zaawansowanie wynosi 70 proc.
Większość robót wykonano
Dotychczas zabetonowano płytę ustroju nośnego. Wykonywana jest izolacja i zasypka przyczółków wiaduktu na DK94. Pozostało do wykonania 30 proc robót, w tym m.in. dokończenie skrzydeł wiaduktu i zasypki za przyczółkami, wykonanie warstw konstrukcyjnych dojazdów do wiaduktu, nawierzchni na wiadukcie, chodników, barier i krawężników. Po przełożeniu ruchu na nowy obiekt rozebrany zostanie tymczasowy wiadukt objazdowy.
Zakres inwestycji
W ramach inwestycji przewidziano:
- budowę wiaduktu tymczasowego wraz z drogą tymczasową, aby zapewnić ruch podczas remontu,
- rozbiórkę istniejącego wiaduktu,
- budowę nowego wiaduktu wraz dojazdami,
- rozbiórkę objazdu tymczasowego,
- uzyskanie pozwolenia na użytkowanie dla nowego wiaduktu.
Budowa nowego wiaduktu podyktowana jest złym stanem technicznym starego obiektu oraz koniecznością dostosowania skrajni pionowej, czyli odległości od poziomu drogi do spodu wiaduktu, do obowiązujących przepisów. Istniejący wiadukt powstał w 1984 r, kiedy obowiązywały inne wymogi dla takich obiektów i dlatego jego skrajnia zamiast wymaganych aktualnie 4,5 m miała 4,25 m. Był więc za niski. Nowy wiadukt zaprojektowany został jako obiekt żelbetowy o konstrukcji ramowej.
Kalendarium
17 kwietnia 2020 r. - podpisaliśmy umowę na zaprojektowanie i budowę (wykonawca: Andrzej Talaga Firma Inżynieryjno-Budowlana)
22 września 2021 r. - Wojewoda Małopolski wydał decyzję o pozwoleniu na budowę
22 października 2021 r. - przekazaliśmy wykonawcy plac budowy
maj 2022 r. - planowany termin zakończenia robót
Koszt inwestycji wynosi nieco ponad 3,5 mln zł.