W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Wstecz

Obwodnica Augustowa w ciągu drogi krajowej nr 16

Podstawowe informacje
Numer drogi
DK16
Nazwa odcinka
Obwodnica Augustowa w ciągu drogi krajowej nr 16
Długość
6,5 km
Lata realizacji
2026 - 2028
System realizacji
Projektuj i buduj
Program
Program budowy 100 obwodnic na lata 2020 - 2030
Oddział GDDKiA
Białystok

Aktualnie realizowany etap

  • Rozwiń tekst

    Przygotowanie

    Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
    Data podpisania umowy
    4 września 2019 r.
    Wykonawca
    Value Engineering Sp. z o.o.
    Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
    Data złożenia wniosku
    16 lutego 2024 r.
    Organ wydający
    Burmistrz Miasta Augustów

Opis inwestycji

 

Celem inwestycji jest wybudowanie nowego odcinka drogi krajowej nr 16 długości ok. 6,5 km w ramach południowo-wschodniej obwodnicy Augustowa – od skrzyżowania z istniejącą drogą krajową nr 8 w istn. kilometrażu ok. 729+800 do włączenia w istniejącą drogę krajową nr 16 w istn. kilometrażu ok. 341+700.

Droga krajowa nr 16 na odcinku Augustów – Ogrodniki została wskazana przez resort jako priorytetowy ciąg drogowy w ramach sieci dróg przystosowanych do potrzeb transportowych wojska. W związku z powyższym zachodzi konieczność dostosowania parametrów tejże drogi do przenoszenia obciążeń 11,5 t / oś. Istniejąca droga krajowa nr 16 przebiega przez centrum Augustowa, miasta o charakterze uzdrowiskowym, które przez kilkanaście lat walczyło o wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza jego granice. Dostosowanie istniejącej drogi (bez wybudowania nowego odcinka) do wspomnianych powyżej parametrów przyczyni się do ponownego pogorszenia warunków życia lokalnej ludności oraz wywoła falę protestów mieszkańców.

Miasto Augustów stanowczo sprzeciwia się przywróceniu ruchu ciężkiego w granice terenów zabudowanych. W trakcie prowadzonych prac przygotowawczych, z uwagi na protesty mieszkańców i władz m. Augustowam, do analiz został włączony dodatkowy wariant, oddalony od miasta, długości ok. 17,0 km, zwany potocznie „wariantem burmistrza”.

Parametry techniczne

 

klasa drogi: GP

liczba jezdni i pasów ruchu: 1x2

szerokość pasa ruchu: 3,5m

szerokość pasa awaryjnego: brak pasów awaryjnych

szerokość poboczy: minimum 1,5 m

obciążenie: ton/oś 115 kN/oś

Obiekty inżynierskie

 

Mosty, wiadukty w ciągu drogi klasy GP (w tym nad linią kolejową), przepusty, przejścia dla zwierząt.

Ochrona środowiska

 

  • przejścia dla zwierząt (małych, średnich i dużych),
  • w celu ochrony środowiska wodnego: odcinkowa kanalizacja deszczowa, rowy trawiaste, zbiorniki retencyjne i retencyjno – infiltracyjne, separatory i osadniki;
  • ekrany przeciwolśnieniowe;
  • ekrany akustyczne;
  • nasadzenia zieleni izolacyjnej, ozdobnej i naprowadzajacej;
  • ogrodzenie wraz z wygrodzeniami naprowadzającymi na przejścia dla zwierząt.

Inwestycja zlokalizowana na terenach cennych przyrodniczo: PLH200005 Ostoja Augustowska; PLB200002 Puszcza Augustowska

 

 

{"register":{"columns":[{"header":"voivodeship","value":"województwo podlaskie","registerId":20415805,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}