Osiem ofert w przetargu na realizację drogi S17 Tomaszów Lubelski - Hrebenne
25.04.2022
Otworzyliśmy oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S17 na odcinku Tomaszów Lubelski - Hrebenne.
48,5 km S17 w przetargu
To ostatni z ogłoszonych w grudniu 2021 roku przetargów na realizację trzech fragmentów drogi ekspresowej S17 na południe od Zamościa w kierunku przejścia granicznego w Hrebennem.
-
Zamość Wschód - Zamość Południe (ok. 12,5 km)
-
Zamość Południe - Tomaszów Lubelski (ok. 18,5 km)
-
Tomaszów Lubelski - Hrebenne (ok. 17,5 km)
Z uwagi na trudną sytuację geopolityczną (wojna w Ukrainie i jej wpływ na gospodarkę) przedłużyliśmy termin składania ofert o ok. miesiąc. Pozwoliło to na dłuższą obserwację sytuacji na rynku budowlanym i optymalne skalkulowanie ryzyk przez wykonawców.
W ubiegłym tygodniu poznaliśmy chętnych do budowy dwóch odcinków między węzłami Zamość Wschód a Zamość Południe, a także Zamość Południe - Tomaszów Lubelski Północ. Dziś (25 kwietnia) poznaliśmy oferty na realizację „ekspresówki” od Tomaszowa Lubelskiego do Hrebennego.
Oferty
W przetargu na trzeci z ww. odcinków S17 wpłynęło osiem ofert. Cztery z nich zmieściły się w zaplanowanym budżecie na inwestycję, który wynosi ok. 664,8 mln zł. Złożone oferty będą oceniane pod względem trzech kryteriów: ceny (60 proc.), przedłużenia okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (30 proc.) oraz terminu realizacji kontraktu (10 proc.).
-
Budimex - ok. 598 3 mln zł
-
Kolin İnşaat Turizm Sanayi Ve Ticaret - ok. 603,3 mln zł
-
konsorcjum firm Porr (lider), Antex II (partner) - ok. 624,5 mln zł
-
konsorcjum firm Mostostal Warszawa (lider), Acciona Construcción (partner) - ok. 655,6 mln zł
-
Stecol Corporation - ok. 683, 1 mln zł
-
konsorcjum firm NDI (lider), NDI Sopot, SP Sine Midas Stroy, SP Sine Midas Stroy Oddział w Polsce, Fabe Polska (partnerzy) - ok. 711 mln zł
-
Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor - ok. 713, 4 mln zł
-
Mota-Engil Central Europe - ok. 739,5 mln zł
Nowa trasa
Odcinek Tomaszów Lubelski - Hrebenne będzie liczył ok. 17,5 km. Rozpoczyna się za węzłem Tomaszów Lubelski Południe, gdzie trasa przecina obecną drogę krajową i przebiega po jej zachodniej stronie. Omija Lubyczę Królewską i dalej przebiega w korytarzu obecnej DK17. Zakończenie odcinka zaplanowano na włączeniu do istniejącej obwodnicy Hrebennego.
Zwycięzca przetargu, przed rozpoczęciem prac budowalnych, będzie musiał wykonać projekt budowlany i uzyskać decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). W tym przypadku decyzję wydaje Wojewoda Lubelski.
Trzy odcinki S17, trzy otwarcia ofert
Na przestrzeni kilku dni otworzyliśmy oferty w trzech przetargach dla sąsiednich odcinków S17. Dla pierwszego Zamość Wschód - Zamość Południe tylko jedna oferta zmieściła się w budżecie GDDKiA. Pozostałe siedem ofert było wyższych, z czego jedna przekroczyła nasz budżet nieznacznie.
W kolejnym otwarciu, dla odcinka Zamość Południe - Tomaszów Lubelski, już trzy z dziewięciu ofert były poniżej naszego budżetu. Dzisiejsze otwarcie, Tomaszów Lubelski - Hrebenne, przyniosło cztery oferty w naszych budżecie, z ośmiu które złożono w przetargu.
Dodatkowy czas nie został zmarnowany
W sumie na trzy ogłoszone przetargi wpłynęło 26 ofert. Nasz budżet na realizację trzech odcinków S17 to ok. 1,95 mld zł, a suma z trzech najtańszych ofert to ok. 1,86 mld zł. Oznacza to, że trzy najtańsze oferty (po jednej z każdego postępowania) stanowią ok. 95 proc. łącznego budżetu GDDKiA przeznaczonego na realizację trzech odcinków S17. To dobre informacje, wbrew temu, co dało się słyszeć ostatnio w przestrzeni publicznej. Dodatkowy czas, jaki zapewniliśmy wykonawcom na przygotowanie optymalnych ofert, nie został zmarnowany. Pracujemy dalej i realizujemy nasze plany zgodnie z założeniami.
Obecnie trwa badanie ofert i o ostatecznym rozstrzygnięciu postępowań poinformujemy wkrótce na naszej stronie internetowej.