W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Poprawiamy bezpieczeństwo ruchu drogowego ze wsparciem z KPO

17.09.2024

Nieco ponad 700 mln zł wyniesie dofinansowanie z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO), jakie otrzymamy na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. Umowę w tej sprawie podpisaliśmy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. W ramach przedsięwzięcia, którego wartość całkowita wynosi niespełna 1,1 mld zł, zrealizowanych zostanie w sumie 180 inwestycji na sieci dróg krajowych zarządzanych przez GDDKiA.

DK2 w okolicy Worońca w woj. lubelskim

Status zadań i ich cel

111 ze 180 inwestycji, które objęte są dofinansowaniem, zostało już zakończone. Kolejne 68 jest w realizacji. Dla jednego zadania szukamy wykonawcy – jest ono obecnie na etapie przetargu.

Inwestycje przyniosą m.in. blisko 80 km chodników i ponad 50 km ścieżek pieszo-rowerowych oraz ok. 9 km tras tylko dla rowerzystów. To również wybudowanie sygnalizacji świetlnych na 14 skrzyżowaniach i na 80 przejściach dla pieszych. Zaś blisko 4 tys. przejść zostanie doświetlona. Ponadto wybudujemy 21 rond, oznakujemy 250 przejść dla pieszych znakiem D-6 na wysięgniku i wykonamy 109 azyli dla pieszych.

Pełna pula z KPO

Podpisana umowa jest ostatnią z zaplanowanych do zawarcia przez GDDKiA w ramach KPO.
O podpisaniu pierwszych umów informowaliśmy na naszej stronie internetowej.

Będzie bezpieczniej

Zakres ww. zadań służących poprawie bezpieczeństwa ruchu będzie obejmował m.in.:

  • poprawę warunków widoczności pieszego lub rowerzysty przez kierowcę oraz pojazdów przez pieszych lub rowerzystów na przejściach dla pieszych lub przejazdach dla rowerzystów,
  • efektywne oświetlanie i doświetlanie przejść dla pieszych lub przejazdów dla rowerzystów (oświetlenie dedykowane), a także przystanków publicznego transportu zbiorowego i dojść do nich,
  • budowę chodników, ścieżek pieszo-rowerowych, ścieżek rowerowych,
  • rozdzielanie ruchu pieszych od ruchu pojazdów za pomocą fizycznych środków, w tym wykonywania infrastruktury przeznaczonej dla pieszych,
  • rozdzielanie ruchu rowerów od ruchu innych pojazdów i pieszych za pomocą fizycznych środków, w tym wykonywanie infrastruktury przeznaczonej dla rowerów,
  • podnoszenie parametrów użytkowych nawierzchni infrastruktury dla pieszych i rowerów,
  • wykonywanie peronów na przystankach publicznego transportu zbiorowego oraz bezpiecznych dojść do peronów,
  • budowę zatok autobusowych,
  • przebudowę skrzyżowań,
  • montaż znaków drogowych lub sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych,
  • poprawę geometrii skrzyżowań dróg, w szczególności w zakresie kanalizacji ruchu oraz fizycznych środków ograniczania prędkości przed skrzyżowaniami,
  • poprawę przepustowości dróg, a w szczególności węzłów i skrzyżowań drogowych.
{"register":{"columns":[]}}