Poznaliśmy chętnych do zaprojektowania przebudowy odcinka Nowy Targ – Szaflary
06.10.2023
Trzy firmy chcą opracować dokumentację poprawy przepustowości na DK47 między Nowym Targiem a Szaflarami. To już drugie postępowanie dla tego odcinka. Pierwsze zostało unieważnione w maju tego roku. Wykonawcy zbyt wysoko wycenili swoje prace projektowe przekraczając tym samym założony budżet.
Zestawienie ofert:
- Sweco - 3 636 686,88 zł
- IVIA - 3 751 500 zł
- Multiconsult - 4 837 590 zł
Przebudowa jest niezbędna
Na temat konieczności przebudowy drogi z Nowego Targu do Szaflar, jako głównej trasy do Zakopanego, pisaliśmy przy okazji ogłaszania przetargu. Podkreślaliśmy przede wszystkim rosnące z roku na rok natężenie pojazdów, a także utrudnienia jakie mogą odczuwać podróżujący w sezonach turystycznych.
Przepis na poprawę przepustowości
Na optymalizację przepustowości, a także podniesienie bezpieczeństwa na drodze, z pewnością wpłynie przebudowa skrzyżowań, zjazdów oraz budowa chodników. Chcemy, aby tam, gdzie jest to możliwe, zostały uwzględnione dodatkowe pasy ruchu. Dokładny zakres przebudowy zostanie określony przez wyłonionego wykonawcę.