S1 Oświęcim - Dankowice
Podstawowe informacje
- Nr drogi
- S1
- Nazwa odcinka
- Oświęcim - Dankowice
- Długość
- 15,8 km
- Nazwa inwestycji
- Budowa drogi ekspresowej S1 od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej
- Lata realizacji
- 2020 - 2024
- Wartość umowy na projekt i budowę
- 989 751 443,10 zł
- System realizacji
- Projektuj i Buduj
- Program
- Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.)
- Oddział GDDKiA
- Katowice
Aktualnie realizowany etap
Etapy zrealizowane
-
Rozwiń tekst
Przetargi
Projekt i budowa- Data ogłoszenia przetargu
- 11 października 2019 r.
- Data wyboru najkorzystniejszej oferty
- 27 marca 2020 r.
-
Rozwiń tekst
Przygotowanie
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach- Data wydania decyzji
- 3 październik 2022 r.
- Organ wydający
- Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska
Koncepcja programowa- Data podpisania umowy
- 22 listopada 2017 r.
- Wykonawca
- Multiconsult Polska Sp. z o.o.
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach- Data złożenia wniosku
- 12 czerwca 2015 r.
- Data wydania decyzji
- 30 czerwca 2016 r.
- Organ wydający
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Katowicach
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe- Data podpisania umowy
- 26 października 2011 r.
- Wykonawca
- KV Projekty Inżynieryjne i Architektoniczne Sp. z o.o.
Opis inwestycji
Projekt i budowa drogi S1 Kosztowy - Bielsko-Biała. Odcinek II węzeł Oświęcim (z węzłem) - Dankowice od km 12+865 do km 28+030.
Zadanie polega na zaprojektowaniu, uzyskaniu wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień, pozwoleń i prawomocnych decyzji administracyjnych oraz budowie odcinka drogi S1 wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.
Parametry techniczne
liczba jezdni i pasów ruchu: 2 x 2 (z rezerwą pod trzeci pas ruchu w pasie dzielącym)
szerokość pasa ruchu: 3,5 m
szerokość pasa awaryjnego: 2,5 m
szerokość poboczy: 0,75 m lub większa, jeśli wynika to z warunków usytuowania urządzeń organizacji, bezpieczeństwa ruchu lub ochrony środowiska
obciążenie: ton/oś 115 kN/oś
Obiekty inżynierskie
18 obiektów mostowych
13 przepustów
Węzły
- Węzeł Oświęcim w km 13+400
- Węzeł Wola w km 19+479
- Węzeł Brzeszcze w km 23+607
Ochrona środowiska
- Ekrany akustyczne, ekrany przeciwolśnieniowe oraz dodatkowe zabezpieczenia dla nietoperzy o łącznej długości 13.274,375 m.
- Droga ekspresowa będzie odwodniona powierzchniowo z odprowadzeniem wody z jezdni bezpośrednio do rowów drogowych lub z zastosowaniem (w miejscach, gdzie jest to konieczne) ścieku zewnętrznego przykrawędziowego z wylotami do rowu drogowego. W przypadku, gdzie wody z jezdni nie można było prowadzić rowem zastosowano odwodnienie przy użyciu kanalizacji deszczowej.
- Wody opadowe pochodzące z jezdni odprowadzane będą rowami drogowymi lub kanalizacją deszczową. Przed wprowadzeniem do odbiorników zostaną podczyszczone w zespołach oczyszczających (separator+osadnik)
- Zbiorniki kompensacyjne dla płazów – 5 szt.
- Zbiorniki wód opadowych 20 szt.