S10 Szczecin - Motaniec
- Nr drogi
- S10
- Nazwa odcinka
- S10 Szczecin - Motaniec
- Długość
- 6 km
- Lata realizacji
- 2002-2004
- Oddział
- Szczecin
Opis inwestycji
Przebudowywany odcinek (ok. 6 km) drogi krajowej nr 10 stanowił najbardziej obciążony w regionie fragment drogi krajowej. Małe promienie łuków poziomych na terenie miejskim powodowały ograniczenie prędkości pojazdów do 50 km/h. Katastrofalny stan istniejącego mostu łukowego na rzece Płoni stanowił stałe zagrożenie dla ruchu pojazdów i pieszych. Duża wypadkowość na odcinku poza miejskim uzasadniała w poważnym stopniu konieczność budowy II jezdni na tym odcinku drogi nr 10. Na odcinku miejskim inwestycja była finansowana przez Urząd Miasta Szczecina, na odcinku zamiejskim przez GDDKiA. Odcinek ten został oznaczony jako droga ekspresowa 28.11.2020 - po oddaniu do ruchu II jezdni obwodnicy Kobylanki, wraz z funkcjonowaniem drogi wspomagającą Niedźwiedź – Zdunowo, która stanowi drogę alternatywną dla pojazdów wolnobieżnych.
Zadanie obejmowało budowę drugiej jezdni wraz z budową mostu na rzece Płoni oraz budowę wiaduktu drogowego pod drogą nr 10 w rejonie skrzyżowania do m. Niedźwiedź. Przebudowane zostały urządzenia infrastruktury technicznej (sieć energetyczna i teletechniczna). Dokonano również nasadzeń zieleni oraz przebudowy kolidujących sieci i urządzeń uzbrojenia terenu.
Parametry techniczne
klasa drogi: S
prędkość projektowa: 60 km/h (odcinek miejski) i 100 km/h (odcinek pozamiejski)
obciążenie nawierzchni: 115 KN/oś
szerokość jezdni: 7,0 m jezdnia + 2,5 m pas awaryjnego postoju + 0,5 m opaska wewnętrzna