S11 obwodnica Kępna (odcinek II)
Podstawowe informacje
- Nr drogi
- S11
- Nazwa odcinka
- obwodnica Kępna (odcinek II)
- Długość
- 8,14 km ( 6,83 km klasa S i 1,32 km klasa GP)
- Lata realizacji
- 2019 - 2021
- System realizacji
- Projektuj i buduj
- Wartość umowy na projekt i budowę
- 122 606 490,28 zł
- Wartość dofinasowania
- 97 311 857,25 zł
- Dofinansowano z
- Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020
- Oddział GDDKiA
- Poznań
Etapy zrealizowane
-
Rozwiń tekst
Realizacja
Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej- Data złożenia wniosku
- 1 sierpnia 2018 r.
- Data wydania decyzji
- 14 czerwca 2019 r.
- Organ wydający
- Wojewoda Wielkopolski
-
Rozwiń tekst
Przetargi
Projekt i budowa- Data ogłoszenia przetargu
- 7 października 2015 r.
- Data wyboru najkorzystniejszej oferty
- 22 czerwca 2017 r.
-
Rozwiń tekst
Przygotowanie
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe- Data podpisania umowy
- 1 grudnia 2008 r.
- Wykonawca
- Transprojekt-Warszawa Sp. z o.o.
Koncepcja programowa- Data podpisania umowy
- 1 grudnia 2008 r.
- Wykonawca
- Transprojekt-Warszawa Sp. z o.o.
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach- Data złożenia wniosku
- 9 listopada 2009 r.
- Data wydania decyzji
- 22 marca 2010 r.
- Organ wydający
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu
Opis inwestycji
Przedmiotowa inwestycja położona jest na terenie województwa wielkopolskiego, w powiecie kępińskim, na terenie gmin Kępno i Baranów.
W ramach zadania zostaną zaprojektowane i wykonane:
- odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej o nawierzchni bitumicznej o długości ok. 3,2km;
- odcinek jednojezdniowej drogi ekspresowej o nawierzchni bitumicznej o długości ok. 3,6 km;
- węzeł drogowy Kępno Wschód na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką (stary przebieg drogi krajowej nr 8);
- włączenie projektowanej drogi ekspresowej S11 do istniejącej DK11 – jako element docelowego węzła Baranów;
- przebudowa istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową;
- drogi dojazdowe (obsługujące tereny przyległe do drogi ekspresowej);
- skrzyżowania dróg z liniami kolejowymi;
- przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową;
- pasy technologiczne;
- obiekty inżynierskie w ciągu drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z drogą ekspresową;
- system odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizację deszczową, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, retencyjno-infiltracyjne i inne;
- urządzenia ochrony środowiska: zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno–naprowadzającym, zieleń;
- infrastruktura dla potrzeb obiektów przy drodze ekspresowej zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej w tym: sieci energetyczne zasilające i oświetleniowe, sieci wodociągowe, sieci i urządzenia oczyszczające ścieki sanitarne, kanalizację deszczową wraz z urządzeniami podczyszczającymi i inne;
- przebudowa kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, kanalizacji deszczowej, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych i innych;
- sieć teletechniczna;
- oświetlenie drogowe;
- oznakowanie drogi ekspresowej i dróg związanych oraz wyposażenie ww. drogi w urządzenia BRD m.in.: bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenie drogi ekspresowej;
- wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich oraz korpusu wysokich nasypów wraz z powierzchniowym umocnieniem skarp;
- oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników dla skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego;
- wznowienie/ustalenie/wydzielenie granic pasów drogowych dróg budowanych w ramach inwestycji, znajdujących się w liniach rozgraniczających inwestycji, z uwzględnieniem ich projektowanej kategorii i opracować szkic przebiegu granic tych pasów drogowych;
- wszelkie Roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań;
- w ramach zamówienia uzupełniającego zaprojektowanie i budowa „łącznika” do istniejącej drogi krajowej nr 11 wraz z budową pełnego węzła Baranów.
Obiekty inżynierskie
- Obiekt WD-5.8: wiadukt drogowy nad S11w ciągu drogi powiatowej nr 5599P
- Obiekt PZ-6.6: przejście dla zwierząt dołem pod drogą ekspresową S11
- Obiekt WS-7.0: wiadukt w ciągu drogi ekspresowej S11 nad linią kolejową nr 181
- Obiekt WS-7.8: wiadukt w ciągu drogi ekspresowej S11 nad starą drogą
- krajową nr 8
- Obiekt WS-10.1: wiadukt w ciągu drogi ekspresowej S11 nad drogą powiatową 5704P
- Obiekt WS-10.5: wiadukt w ciągu drogi ekspresowej S11 nad linią kolejową nr 272
- Obiekt WS-10.7: most w ciągu drogi ekspresowej nad rzeką Samicą
- Obiekt WS-10.9: most w ciągu drogi ekspresowej nad rzeką Jamnicą
- Obiekt WD-11.9: docelowy wiadukt węzłowy węzła Baranów
Węzły
- Węzeł „Kępno Wschód” – połączenie z drogą wojewódzką nr 482
- Węzeł „Baranów” – połączenie z istniejącą drogą krajową nr 11 (po realizacji inwestycji S11 odc. II z drogą krajową nr 39)
Ochrona środowiska
- Przejścia dla zwierząt: 9
- Zbiorniki retencyjne: 12
- Ekrany akustyczne:
- E1 – długość: 122,0 m
- E2 – długość: 120,0 m
- E3 – długość: 110,0 m
- E4 – długość: 244,0 m
- Ogrodzenie trasy: ok 18 000,00 m
- Zieleń:
- Nasadzenia krzewów: 9 256 szt.
- Nasadzenia drzew: 402 szt.
- Płotki naprowadzające: ok. 6 000,00 m