S11 obwodnica Szczecinka
- Nr drogi
- S11
- Nazwa odcinka
- Obwodnica m. Szczecinek w ciągu drogi S11
- Długość
- 11,98 km
- Lata realizacji:
- 2015 – 2019
- System realizacji
- Projektuj i buduj
- Wartość umowy na projekt i budowę
- 331 176 793,72 zł
- Wartość dofinansowania
- 213 570 920,48 zł
- Dofinansowano z
- Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
- Oddział GDDKiA
- Szczecin
Aktualnie realizowany etap
Etapy zrealizowane
-
Rozwiń tekst
Realizacja
Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej- Data złożenia wniosku
- 14 września 2016 r.
- Organ wydający
- Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki
- Data wydania decyzji
- 14 marca 2017 r.
-
Rozwiń tekst
Przetargi
Projekt i budowa- Data ogłoszenia przetargu
- 28 sierpnia 2014 r.
- Data wyboru najkorzystniejszej oferty
- 24 września 2015 r.
-
Rozwiń tekst
Przygotowanie
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe- Data podpisania umowy
- 29 września 2004 r.
- Wykonawca
- Transprojekt Gdański Sp. z o. o.
Koncepcja programowa- Data podpisania umowy
- 19 listopada 2014 r.
- Wykonawca
- Transprojekt Gdański Sp. z o. o.
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach- Data złożenia wniosku
- 15 lipca 2010 r.
- Organ wydający
- Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Szczecinie
- Data wydania decyzji
- 30 października 2012 r.
Opis inwestycji
Droga krajowa nr 11 Kołobrzeg – Bytom to jedna z podstawowych tras komunikacji drogowej na terenie województwa zachodniopomorskiego i jedna z głównych tras drogowych Polski. Łączy Środkowe i Wschodnie Wybrzeże Bałtyku poprzez tereny Wielkopolski ze Śląskiem, a poprzez autostradę A-4 z Małopolską i Podkarpaciem. Docelowo trasa ta ma posiadać parametry drogi ekspresowej.
DK nr 11 przebiegała przez miasto Szczecinek. Natężenie ruchu na przejściu przez Szczecinek wynosiło 12,7 tys. pojazdów na dobę (GPR 2010). Ze względu na stale rosnący ruch pojazdów konieczna była budowa obwodnicy, która wyprowadziła ze Szczecinka uciążliwy ruch tranzytowy.
Ze względu na usytuowanie miasta na względnie wąskim pasie terenu pomiędzy jeziorami Trzesiecko po stronie zachodniej i Wielimie po stronie wschodniej oraz obszary objęte ochroną na podstawie ustawy o ochronie przyrody. Wytyczenie trasy obwodnicy po zachodniej stronie jeziora Trzesiecko lub omijającej po stronie wschodniej jezioro Wielimie wiązałoby się ze znaczącym wydłużeniem drogi i dużą ingerencją w obszary cenne przyrodniczo. Dlatego obwodnica w ciągu DK nr 11 omija Szczecinek od wschodu.
Projekt obejmuje budowę obwodnicy miejscowości Szczecinek w ciągu drogi ekspresowej S11 o długości 11,98 km, 2 węzłów drogowych: "Szczecinek Śródmieście", "Szczecinek Wschód", skrzyżowań jednopoziomowych, obiektów inżynierskich (wiadukty, estakada, mosty, przepusty, kładka dla pieszych) w zakresie niezbędnym do sprawnego funkcjonowania zrealizowanej infrastruktury, oświetlenia i urządzeń BRD, dróg poprzecznych i dróg dojazdowych oraz pozostałych elementów infrastruktury. Odcinek drogi ekspresowej S11 stanowi element transeuropejskich sieci transportowych i jest zlokalizowany w korytarzu należącym do kompleksowej sieci TEN-T.
Parametry techniczne
klasa drogi: S
liczba jezdni i pasów ruchu: 2 jezdnie, 2 pasy ruchu
szerokość pasa ruchu: 3,50 m
szerokość pasa awaryjnego: 2,50 m
szerokość poboczy: 0,75 m
obciążenie: 115 kN/oś
Obiekty inżynierskie
W ramach inwestycji realizowanych jest 13 obiektów inżynierskich w ciągu oraz nad drogą ekspresową o łącznej długości ok. 1 km, w tym najdłuższy most M-8 nad Wilczym Kanałem o długości 161 m.
- Przepusty skrzynkowe,
- Przepusty drogowe, melioracyjne,
- Rowy kryte,
- Zbiorniki retencyjne,
- Płotki herpetologiczne,
- Obiekty ekologiczne (wszystkie rodzaje przejść dla zwierząt),
Budowa kanałów technologicznych, budowa kanalizacji deszczowej, rowów, przepustów i zbiorników retencyjnych, budowa oświetlenia, budowa urządzeń bezpieczeństwa ruchu kolejowego, elementów systemu zarządzania ruchem kolejowym, zasilania oświetlenia i elementów systemu zarządzania ruchem drogowym, przebudowa linii i urządzeń elektro-energetycznych wysokiego napięcia, przebudowa linii i urządzeń elektro-energetycznych niskiego i średniego napięcia, przebudowa gazociągów wysokiego i średniego ciśnienia wraz z istniejącymi sieciami, przebudowa linii i urządzeń teletechnicznych i przebudowa sieci i urządzeń cieplnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, przebudowa urządzeń melioracji.
Węzły
- Węzeł Szczecinek Śródmieście
- Węzeł Szczecinek Wschód
Ochrona środowiska
- Budowa przejść dla zwierząt oraz innych urządzeń ochrony środowiska (przepusty, urządzenia oczyszczające wody opadowe)
- Budowa ekranów przeciwolśnieniowych
- Roboty związane z wykonaniem nasadzeń zieleni wzdłuż projektowanych dróg oraz obiektów przeznaczonych do migracji zwierząt.